محصولات هوکو و بروفون در قفسه

پژواک رایانه فرداد به‌زودی گوشی‌های برند هوکو را وارد ایران می‌کند

شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷مطالعه 5 دقیقه
شرکت پژواک رایانه فرداد، نمایندگی رسمی و انحصاری برند هوکو و بروفون در حوزه‌ لوازم جانبی، از ورود گوشی هوشمند هوکو در آینده نزدیک خبر داد.
تبلیغات

پنج‌شنبه سوم اسفند، نشست خبری و اولین همایش نمایندگان شرکت پژواک رایانه فرداد با حضور گیوین او (Gavin Ou) مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هوکوتکنولوژی برگزار شد. در این رویداد، شرکت پژواک به‌عنوان نماینده‌ی انحصاری برندهای هوکو (Hoco) و بروفون (‌Brofone) در ایران همراه با مدیرعامل هوکوتکنولوژی به معرفی برند و پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداختند.

در ابتدای مراسم، رضا رمضان‌پور، مدیرعامل پژواک رایانه فرداد از شروع فعالیت شرکت در اواخر دهه‌ی ۸۰ در حوزه‌ی فروش لوازم جانبی صحبت کرد و اظهار داشت حضور مالک برند در ایران اتفاق نادری است، چرا که عموما نماینده‌ی فروش یا نماینده‌ی منطقه در چنین مراسمی حاضر می‌شود.

نشست خبری شرکت پژواک با برند هوکو و بروفون

مدیرعامل هوکو نیز درخصوص اهمیت این روز گفت که ۱۵ سالگی تاسیس شرکتش را جشن می‌گیرد و در این مدت موفق شده است جایگاه برندش را در بازار پرازدحام و رقابت نفس‌گیر محصولات الکترونیکی به ثبات قابل‌قبولی برساند. او همچنین اضافه کرد که اگرچه هوکو به‌اندازه‌ی برندهای دیگر معروف نیست، در زمینه‌ی کیفیت و قیمت حرف زیادی برای گفتن دارد و تنوع محصولاتش مثال‌زدنی است.

شرکت هوکوتکنولوژی در سال ۲۰۰۹ در شنژن چین تاسیس شد و به‌مدت ۷ سال با شرکت پژواک رایانه فراداد درحال همکاری است. به‌گفته‌ی گیوین او، هوکو در طول ۱۵ سال فعالیت خود در بیش از ۱۵۰ منطقه و کشور در جهان نمایندگی دارد و موفق شده در برخی مناطق، جایگاه اول را در بازار لوازم جانبی به‌دست آورد. او همچنین اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ی نزدیک، حضور پررنگ‌تری در بازار ایران داشته باشد.

شرکت هوکوتکنولوژی درواقع شامل چهار برند مختلف به‌نام‌های هوکو، بروفون، هوکوسرویس و ایس‌فست (Acefast) است که طبق گفته‌ی نمایندگان شرکت پژواک رایانه فرداد، تنها قرار است محصولات دو برند هوکو و بروفون با نمایندگی انحصاری در بازار ایران حضور داشته باشند.

برند بروفون
هدفون‌های برند بروفون در قفسه

طبق توضیح گیوین او، برند بروفون که از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد، صرفا محصولات میان‌رده را هدف می‌گیرد و تنوع کمتری دارد، درحالی‌که برند هوکو در بازار جهانی شناخته‌شده‌تر است و با مجموعه‌ی بسیار گسترده‌تری از محصولات، هر سه طیف بالارده، میان‌رده و اقتصادی را دربرمی‌گیرد. مدیرعامل هوکو، ایس‌فست را برند پرچم‌دار شرکت معرفی کرد که در ازای کیفیت پریمیوم، بازه‌ی قیمتی بالاتری را هدف گرفته است.

شاید یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های برند هوکو تنوع عجیب و گسترده‌ی سبد محصولات آن است. به‌گفته‌ی مدیرعامل هوکو، این شرکت سالانه ۱۵۰۰ SKU تولید می‌کند که شامل بیش از ۳۶۰ مدل کابل، ۸۰ مدل پاور بانک، ۳۰۰ مدل هدفون و اسپیکر، ۱۰۰ مدل لوازم خانگی، اکسسوری کامپیوتر و خودرو، ساعت هوشمند، شارژر و حتی محصولات بهداشتی می‌شود.

طی نشست خبری، گیوین او در پاسخ به سوال زومیت درخصوص نحوه‌ی همکاری دو شرکت در سایه‌ی تحریم‌ها، تاکید کرد که تحریم‌ها هیچ تاثیری در این همکاری نداشته‌اند و صرفا در بحث انتقال پول مشکلاتی پیش آمد که راه‌حل‌هایی برای‌ آن پیدا کردند.

گیوین او در جواب به این سوال که جایگاه برند هوکو در بازار لوازم جانبی دنیا کجاست، اذعان داشت که هوکو به‌ویژه در بازار قطعات گوشی با رقابت شدیدی روبه‌رو است، اما چندان نگران برندهای دیگر نیست، چون توانسته است طی ۱۵ سال، جایگاه خود را تثبیت کند.

درهمین‌راستا، پیمان پاریاو، قائم‌مقام مدیرعامل پژواک در پاسخ به این سوال زومیت که چرا کاربر باید محصولات هوکو را خریداری کند، به واکنش ۱۴۰ نماینده‌ی شرکت استناد کرد که اکثرا کیفیت محصول و بعد از آن، خدمات پس‌از‌فروش و قیمت مقرون‌به‌صرفه را به‌عنوان مزیت‌های رقابتی هوکو توصیف کرده‌اند.

محصولات برند هوکو
مدیرعامل شرکت هوکوتکنولوژی

پیمان پاریاو با اشاره به چالش‌های گارانتی در مارکت‌پلیس‌های مختلف، توضیح داد که تمام محصولات هوکو و بروفون تحت گارانتی قرار دارند که شامل دوره‌ی تعهد ۶ماهه برای تعویض کامل محصول و دوره‌ی ضمانت ۱۸ ماهه برای تعمیرات است. او اضافه کرد که دوره‌ی ضمانت تاکنون ۱۲ماهه بوده که طبق قانون حمایت از مصرف‌کننده قرار است به‌زودی به ۱۸ ماه افزایش پیدا کند.

پاریاو در پاسخ به این سوال که چرا برند هوکو بعد از هفت سال از همکاری پژواک با این شرکت هنوز بین مردم جا نیفتاده است، توضیح داد که پژواک از استراتژی مخروط وارونه برای بازاریابی استفاده کرده و هنوز به‌طور جدی وارد فاز تبلیغ برند نشده است. او اضافه کرد که باید قدرت خرید مردم را در نظر می‌گرفتند و شرایط بازار را مرحله‌به‌مرحله رصد می‌کردند. به‌خاطر همین استراتژی، شرکت پژواک حضور آنلاین را برای مرحله‌ی آخر گذاشته و قرار است از سال آینده، فروشگاه آنلاین رسمی خود را افتتاح کند. تا آن روز، دسترسی به محصولات هوکو و بروفون از طریق مارکت‌پلیس‌های دیگر و برخی از نمایندگی‌های پژواک ممکن است.

درپایان مراسم، مدیرعامل هوکو روی صحنه آمد تا از سورپرایز ورود به بازار موبایل با همکاری شرکت پژواک پرده‌برداری کند. اگرچه فعلا از مشخصات فنی و ظاهری این گوشی هوشمند خبری در دست نیست، گیوین او اظهار داشت که شرکتش قصد دارد با عرضه‌ی گوشی هوشمند با «قیمت عالی» و «کیفیت بالا»، به‌زودی وارد بازار ایران شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات