ورود بیش‌ از ۱۳ میلیون گوشی به ایران تا پایان بهمن ۱۴۰۲

شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
راهنمای خرید بهترین گوشی مناسب عکاسی
در ۱۱ ماهی که از سال ۱۴۰۲ گذشته، مبلغی معادل ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار صرف واردات گوشی موبایل به کشور شده است.
تبلیغات

گمرک ایران میزان واردات گوشی موبایل به کشور از فروردین تا بهمن ماه ۱۴۰۲ را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، در ۱۱ ماه گذشته ۱۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۲۶ دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده‌اند. ارزش مالی گوشی‌های واردشده به کشور در این مدت ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار بوده است.

در گزارش قبلی گمرک که به میزان واردات گوشی موبایل به کشور در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مربوط می‌شد، اعلام شده بود که مجموعاً ۹ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۳۳۹ دستگاه گوشی به کشور وارد شده است. بنابراین، از پایان آبان ماه تا پایان ماه بهمن تعدادی در حدود چهار میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است.

در آمار و ارقامی که گمرک از واردات گوشی موبایل به کشور از فروردین تا آبان ماه سال جاری منتشر کرده بود ارزش مالی واردات این کالا یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار برآورد شده بود.

در جدیدترین گزارش گمرک ایران که به میزان واردات گوشی‌های تلفن همراه به کشور در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ مربوط می‌شود، توضیح داده شده است که بیش از ۱۳ میلیون گوشی موبایلی که در این مدت به بازار ایران وارد شده، به هر دو روش‌ تجاری و مسافری بوده است.

لازم به ذکر است که در این بازه زمانی گوشی‌های موبایلی که به شیوه تجاری وارد کشور شده‌اند بیش از ۱۲ میلیون و ۷۲۱ هزار دستگاه با ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون دلار بوده است.

علاوه بر این، ۴۳۵ هزار و ۳۹۴ دستگاه گوشی موبایل نیز حجم با روش مسافری وارد کشور شده‌اند که ارزش مالی این حجم واردات ۲۵۲ میلیون دلار اعلام شده است.

گفتنی است آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه‌کلید غیرلمسی است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات