۲۰ اینفلوئنسر خارجی در راه ایران به قصد تولید محتوا در حوزه گردشگری

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده است که با حضور اینفلوئنسرهای خارجی در ایران قصد دارند برای تولید محتوای گردشگری کشور قدم بردارند.
تبلیغات

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران قرار است ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شود. در نشست مطبوعاتی مربوط به این رویداد معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خبر داده که قرار است تعداد اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی از کشورهای خارجی به ایران بیایند.

به‌گفته‌ی او، این اینفلوئنسرها از کشورهایی مانند چین و برزیل و مالزی به ایران خواهند آمد. علی‌اصغر شالبافیان در‌این‌باره چنین توضیح داده است:

۲۰ اینفلوئنسر از کشورهایی ازجمله چین و مالزی و برزیل برای تولید محتوای گردشگری به ایران می‌آیند. تولید محتوای خوبی در حوزه‌ی گردشگری کشورهای که لغو روادید شده، انجام شده است که بخشی از آن‌ها در نمایشگاه رونمایی می‌شود. از کشورهای لغو روادید شده آژانس‌های گردشگری نیز در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.
- علی‌اصغر شالبافیان ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی حضور اینفلوئنسرهای خارجی در ایران را از جنس حضور گروه‌های رسانه‌ای در کشور دانسته و گفته است: «پیش‌از‌این هم حضور گروه‌های رسانه‌ای را در کشور تجربه کرده‌ایم. این کار مستمری است که همیشه انجام می‌شود. بازیگر بالیوودی نیز به ایران آمد و چند وقت پیش نشستی رسانه‌ای هم برگزار کرد.»

هرچند حضور چهره‌های مشهور در ایران در سال‌های اخیر بی‌سابقه نبوده است، حالا گردشگران خارجی که در اصل اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و تولیدکنندگان محتوا هستند، به‌طور ویژه برای تولید محتوا در حوزه‌ی گردشگری قرار است به ایران بیایند.

نکته‌ی مهم این است که اینفلوئنسرهای خارجی در حالی با هدف «گردشگری تولید محتوا» پا به ایران می‌گذارند که همه پلتفرم‌های خارجی، از‌جمله یوتیوب و اینستاگرام که بیشترین تولید محتوای تصویری در آن‌ها انجام می‌شود، در ایران فیلتر هستند. بنابراین، آن‌ها یا باید از سیم‌کارت خارجی و قابلیت رومینگ آن (اگر فعال‌کردنی باشد) استفاده کنند یا از میزبانشان، یعنی وزارت میراث فرهنگی سیم‌کارت معروف گردشگری بگیرند یا به‌دنبال VPN باشند تا بتوانند محتوای گردشگری تولیدی خود را به جهان مخابره کنند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات