سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در سکوهای مجازی تصویب شد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
مرکز ملی فضای مجازی
سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در سکوهای مجازی تصویب شد.
تبلیغات

کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی، سرانجام سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه را تصویب کرد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ملی فضای مجازی، نشست کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی به ریاست سیدمحمدامین آقامیری برای بررسی نهایی سندی در راستای حمایت از حقوق مردم در سکوها برگزار شد.

البته جزئیات مفاد این سند هنوز روشن نیست اما گفته شده این سند در راستای «تسهیل دستیابی به فضای مجازی مطبوع و مطلوب»، برای ذی‌ربطان مختلف همچون تنظیم‌گران بخشی، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، قوه قضائیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سکوها فضای مجازی وظایفی تعیین کرده است.

بر اساس خبر مرکز ملی فضای مجاری در تهیه این سند رفع تشتت ارتباطی تصمیم‌گیران و متولیان حاکمیتی با سکوها از دغدغه‌های اعضای کمیسیون عالی بوده است و در طراحی فرآیندها تلاش شده که سکوها فقط با تنظیم‌گر بخشی خود در ارتباط بوده و به آن‌ها پاسخگو باشند.

همچنین بر این تاکید شده که سند مورد اشاره، در راستای «تضمین آزادی‌های مردم در چارچوب قانون» در حوزه استفاده از سکوهای فضای مجازی و «حمایت از حقوق مردم» تهیه و توسط کمیسیون عالی مصوب شده است.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی پیش از تهیه این سند، پیش‌نویس اولیه را به کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا ارائه کرده بود. سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی که طی سه جلسه متوالی در کمیسیون مذکور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف بررسی شده بود، درنهایت پس از بحث و بررسی نهایی مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات