احضار دو پلتفرم توزیع دارو به اتهام فروش داروی قاچاق

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
خرید اینترنتی دارو - قرص - کارت بانکی
سخنگوی قوه قضائیه از ارسال پروند‌ه‌های دو سکوی توزیع دارو به دادسرای جرایم پزشکی و دارویی به اتهام فروش داروی قاچاق خبر داد.
تبلیغات

در نشست خبری هفتگی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد که برای مدیران دو پلتفرم توزیع و فروش آنلاین دارو قرار جلب دادرسی صادر شده است.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، در توضیح این خبر با بیان اینکه «نظارت بر عرضه و فروش داروهای قاچاق و بدون نسخه برعهده سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است» اعلام کرد: «بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم و پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، پرونده‌هایی درباره دو پلتفرم عرضه دارو را به دادسرای عمومی انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی ارجاع دادیم.»

او در ادامه از صدور قرار جلب دادرسی برای مدیران این دو پلتفرم و داروخانه‌هایی که با آن‌ها همکاری کرده‌اند، خبر داد:

دو سکوی عمده‌ای که توزیع دارو را داشتند مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند و متعاقباً پس از اعلام جرم قرار جلب دادرسی صادر شد. مدیران این دو سکو و داروخانه‌هایی که مبادرت به همکاری و فروش بدون نسخه دارو کرده‌اند، پرونده تشکیل شده و قرار جلب دادرسی صادر شده است.

اتهام این داروخانه‌ها حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق است که باعث صدور این قرار جلب دادرسی و ارسال پرونده متضمن کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه اضافه کرد: «اتهامات دیگری نظیر مداخله در امور پزشکی، حمل و نگهداری و فروش داروهای سقط جنین و سایر داروهای غیرمجاز نیز وجود دارد که از دیگر عناوین اتهاماتی بوده که نسبت به متهمین احضار شده است.»

به گفته او، در این زمینه با تقاضای مجازات تتمیمی کیفرخواستی هم به مرجع صالح قضایی صادر شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات