صدور اینماد برای کسب‌وکارها برون‌سپاری می‌شود

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نماد اعتماد الکترونیکی - اینماد
با تصمیم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، صدور و اعطای اینماد برون‌سپاری خواهد شد و پرداخت‌یارها عهده‌دار ارائه نماد اعتماد الکترونیکی می‌شوند.
تبلیغات

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) در فراخوان «دعوت به همکاری جهت مشارکت در کارگزاری صدور اینماد» اعلام کرده که «در راستای تمرکززدایی، افزایش کیفیت خدمات و حمایت از نقش‌آفرینی بخش غیردولتی» مایل به همکاری با شرکت‌ها برای صدور نماد اعتماد الکترونیکی است.

طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، «متقاضیان باید شرکت‌های فعال و دارای سابقه فنی و اجرایی مناسب و نیز دارای تجربه خدمات‌دهی و پشتیبانی از کاربران در مقیاس وسیع باشند.»

محمدمهدی فاطمیان، رئیس انجمن فین‌تک، هم امروز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از برون‌سپاری کردن فرایند صدور اینماد خبر داد. به گفته فاطمیان، فرایند صدور نماد اعتماد الکترونیکی به‌صورت کامل توسط پرداخت‌یاران انجام خواهد شد.

رئیس انجمن فین‌تک در متن پست توییتر خود نوشت: «با پیگیری‌های صورت‌گرفته و نیز با توجه به مشکلات کسب‌وکارها در خصوص اینماد، انشاءالله به‌زودی فرایند صدور اینماد به‌صورت کامل توسط پرداخت‌یاران انجام خواهد شد و این فرایند توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با عنوان کارگزار صدور نماد برون‌سپاری می‌شود.»

توییت

تتا در فراخوان خود از کلیه شرکت‌های متقاضی که تمایل به مشارکت در این طرح را دارند، دعوت کرده است که درخواست و مدارک خود را برای بررسی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲ به‌صورت حضوری یا از طریق نشانی ایمیل enamadOper@ecommerce.gov.ir ارسال کنند.

موضوع اینماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی مدت‌ها است که به‌عنوان یک موضوع مناقشه‌آمیز مطرح شده و بخش خصوصی و بسیاری از فعالان این حوزه با آن مخالفت‌هایی دارند. تصمیم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای برون‌سپاری کردن این فرایند و سپردن آن به بخش خصوصی، از جمله پرداخت‌یارها، در راستای رفع چنین مشکلاتی است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات