با موافقت مجلس، سامانه رصد سبک زندگی مردم راه‌اندازی می‌شود

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
جلسه علنی مجلس باحضور نمایندگان مجلس
نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه هفتم توسعه با بند ب ماده ۷۵ موافقت کردند. به این ترتیب، سامانه رصد سبک زندگی مردم راه‌اندازی می‌شود.
تبلیغات

چند هفته‌ای است که نمایندگان مجلس در حال بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه هستند. صبح امروز، شانزدهم آبان ماه، نمایندگان ماده ۷۵ این لایحه را مورد بررسی قرار داده و با بند ب این ماده موافقت کردند.

در این بند وزارت وزارت ارشاد مکلف شده است با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به راه‌اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص‌های فرهنگ عمومی، سبک زندگی مردم، مرجعیت رسانه‌ای و وضعیت ارتباطات کشور اقدام کند.

هدف از در نظر گرفتن این بند در ماده ۷۵ و راه‌اندازی چنین سامانه‌ای احصاء دقیق و آنلاین داده‌های آماری مورد نیاز برای تسهیل پردازش، تحلیل دقیق و ایجاد بستر مناسب برای آینده‎‌پژوهی روندهای سبک زندگی جامعه ایرانی اعلام شده و همچنین شناخت تحولات فرهنگی-ارتباطی و انتشار آن‌ها مد نظر قرار دارد.

در بند ب ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: «به منظور احصاء دقیق و برخط (آنلاین) داده‌های آماری مورد نیاز به جهت تسهیل پردازش، تحلیل دقیق و ایجاد بستر مناسب برای آینده‌پژوهی روندهای سبک زندگی جامعه ایرانی، شناخت تحولات فرهنگی-ارتباطی و همچنین انتشار آن‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز آمار ایران و راهبری و نظارت مرکز رصد و برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با رعایت اصل بیست‌وپنجم (۲۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مصوب سال ۱۴۰۱/۶/۳۰ نسبت به راه‌اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص‌های فرهنگ عمومی، سبک زندگی مردم، مرجعیت رسانه‌ای و وضعیت ارتباطات کشور اقدام نماید.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات