مخابرات به پروژه فیبر نوری پیوست؛ تعهد ایجاد هفت میلیون پورت تا پایان سال ۱۴۰۳

چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مخابرات
شرکت مخابرات ایران پروانه UNSP دریافت کرد و به این ترتیب به‌عنوان هشتمین اپراتور کشور متعهد به همکاری در پروژه فیبر نوری (طرح FTTH) شد.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در جلسه‌ای که روز گذشته امیر لاجوردی، رئیس رگولاتوری و مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، داشتند شرکت مخابرات با پذیرش تعهدات قانونی و شرایط عمومی موفق به دریافت پروانه UNSP شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در صفحه شخصی خود در پلتفرم ویراستی این خبر را اعلام کرده و نوشت:

امروز شرکت مخابرات به‌عنوان هشتمین اپراتور موفق به دریافت UNSP شد. در قالب این الحاقیه ایجاد ۷ میلیون پوشش تا پایان ۱۴۰۳ توسط این شرکت محقق خواهد شد.
- امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

همراه اول، ایرانسل، آسیاتک، پیشگامان، صبانت، فناپ تلکام و رایتل اپراتورهایی هستند که پیش از این در «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها» حضور داشته و اقداماتی را انجام داده‌اند. شرکت مخابرات یکی از اپراتورهایی بود که هرچند از ابتدای این طرح بنا بود در توسعه فیبر نوری مشارکت کند اما پیش از این به دلیل مشکلاتی که داشت و همچنین، اختلافاتی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیدا کرده بود، امکان مشارکت و همکاری پیدا نکرده بود.

حالا با تفاهم‌نامه‌ای که میان رگولاتوری و شرکت مخابرات ایران امضا شده این همکاری قرار است به شکل رسمی آغاز شود. پروژه توسعه فیبر نوری که تحت پوشش قرار دادن ۲۰ میلیون خانوار در سراسر کشور تا سال ۱۴۰۴ را هدف قرار داده است، حالا در راستای تحقق برنامه خود وظایفی را به شرکت مخابرات محول کرده است.

تا امروز حدود ۳ میلیون و ۶۳۸ هزار خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفته و از فیبر نوری برخوردار شده‌اند. شرکت مخابرات ایران هم در کنار سایر اپراتورها متعهد شده است که تا پایان سال آینده هفت میلیون ظرفیت و پورت فیبر نوری را ایجاد کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در متنی که در ویراستی منتشر کرده اضافه می‌کند: «فضای توسعه فیبر نوری برای مردم عزیز در حال رقابتی شدن است.» لاجوردی همچنین به اپراتورهایی که تعهداتشان در راستای انجام این پروژه را به خوبی انجام دهند وعده تشویق داده است: «اپراتوری که تعهدات خود را به موقع اجرا کند از مشوق بهره‌مند خواهد شد.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات