مجلس وزارت ارتباطات را به همکاری با وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه مکلف کرد

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
جلسه علنی مجلس باحضور نمایندگان مجلس
با هدف مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، صیانت و حفاظت از منافع ملی و مردم، وزارت ارتباطات مکلف به همکاری با وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه شد.
تبلیغات

لایحه برنامه هفتم توسعه هم‌چنان در مجلس در دست بررسی است و نمایندگان در جلسات مختلف ماده‌ها و بندهای مختلف این لایحه را بررسی و تصویب می‌کنند. در هفته‌های گذشته موارد مختلفی از لایحه برنامه هفتم به تصویب رسیده است.

در ادامه بررسی این لایحه نمایندگان مجلس امروز، دوم آبان ماه ۱۴۰۲، ماده ۱۰۳ لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده است و برای اجرای بند ۲۴ این ماده وظیفه‌ای را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول کرد.

در بند ۲۴ ماده ۱۰۳ آمده است که «به منظور تقویت زیرساخت‌ها و بهینه‌سازی ساز و کارهای عمومی و دستگاهی برای مصون‌سازی و ارتقای تاب‌آوری و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها و سرمایه‌های ملی، صیانت و حفاظت از منافع ملی و مردم در قبال تهدیدات متصور اعم از رایانیکی (سایبری)، زیستی، شیمیایی و پرتوی، الکترومغناطیس و نظامی با اولویت پدافند غیرعامل» اقداماتی انجام شود.

در اولین مورد از اقدامات در این لایحه وظیفه همکاری میان وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه قید شده است. در این بند آمده است:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است با هماهنگی و همکاری وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان پدافند غیر عامل و بهره‌گیری از شرکت‌ها و مؤسسات دارای پروانه یا گواهینامه ممیزی امن از سازمان فناوری اطلاعات ایران، نسبت به ارائه خدمات امن‌سازی و ارزیابی و رتبه‌بندی سالانه امنیت سایبری دستگاه‌های اجرایی مطابق استاندارها و ضوابط مصوب کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور که توسط شورای عالی فضای مجازی ابلاغ می‌شود، اقدام و گزارش آن را حسب مورد به قوای سه‌گانه ارائه نماید.
- ، لایحه برنامه هفتم توسعه

تقویت امنیت سایبری هدفی است که برای این اقدام در نظر گرفته شده و شورای عالی فضای مجازی موظف به تعیین و تصویب ضوابط و قوانین در راستای تحقق این امر شده و وزارت ارتباطات نیز مکلف است ضمن اجرا کردن مصوبات این شورا در راستای تقویت امنیت سایبری کشور با وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همکاری کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات