مدیرعامل ایرانسل: ایران ارزان‌ترین اینترنت دنیا را دارد

شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل
بیژن عباسی آرند در رویداد ۱۷ سالگی ایرانسل به برنامه‌های ورود به اینترنت ثابت و اجرای اینترنت 5G در کشور پرداخت و زمزمه‌هایی از افزایش تعرفه‌ مطرح کرد
تبلیغات

رویداد ۱۷ سالگی ایرانسل صبح ۲۹ مهر با ارائه‌ی گزارشی از دستاوردهای ایرانسل برگزار شد. بیژن عباسی آرند مدیرعامل این اپراتور با اشاره به برنامه‌هایی چون ورود به اینترنت ثابت و سرمایه‌گذاری در زمینه فیبر نوری و سایت‌های 5G بار دیگر مسئله‌ تعرفه‌های اینترنت را مطرح کرده و گفت: شرط توسعه فیبر نوری این است که تعرفه‌ موبایل به طور فاحش با تعرفه اینترنت ثابت فاصله داشته باشد تا مردم رغبت کنند به سمت اینترنت ثابت بروند.

او در این نشست روی نقشه مقایسه‌ای از تعرفه‌ اینترنت موبایل در کشورهای مختلف انجام داد و گفت: ایران ارزان‌ترین اینترنت دنیا را دارد. در آمار او قیمت اینترت به ازای هر گیگابایت در کشورهای مختلف به دلار آمده است.

۱۷ سالگی ایرانسل تعرفه اینترنت کشورها
گزارش ایرانسل از تفاوت تعرفه اینترنت موبایل در کشورها

به گفته‌ی او گران‌ترین تعرفه‌های اینترنت موبایل در زیمباوه به قیمت ۴۳.۷۵ دلار، سودان جنوبی ۲۳.۷۰ دلار، یمن ۱۵.۶۸، ترکمنستان ۱۱.۴۲ و آفریقای مرکزی ۱۰.۹ دلار به ازای هر گیگابایت است.

در مقابل کشورهای قطر با قیمت ۲.۰۴، عراق با ۱.۰۷، افغانستان با ۱.۰۲، ترکیه ۰.۴۴، هند ۰.۱۶، پاکستان ۰.۱۲، ایتالیا ۰.۰۹ و ایران ۰.۰۷ در گروه ارزان‌ترین تعرفه‌ی اینترنت قرار گرفته‌اند. مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد که مشترکان در ایران به ازای هر گیگابایت ۷ سنت می‌پردازند: «بنابراین ما در دنیا ارزان‌ترین تعرفه را داریم.»

عباسی آرند با اشاره به اینکه درآمد ایرانسل از مصرف مشترکان با چنین نرخ تعرفه‌ای است گفت: «اگر تعرفه تغییر کند و اصلاحی در آن صورت بگیرد این درآمد می‌تواند خیلی متفاوت باشد.»

البته این آمارها جدید نیستند و اردیبهشت ماه گزارش‌هایی درباره این تفاوت در تعرفه‌ی اینترنت نوشته شد. در گزارش‌ها بر این تاکید شده بود که در نظر گرفتن قیمت اینترنت به تنهایی مقایسه‌ی کاملی نخواهد بود. بلکه باید قیمت آن را به نسبت درآمد، کیفیت و سرانه‌ تولید ناخالص داخلی در کشورها مقایسه کرد. همچنین اجبار کاربران به استفاده از انواع VPNها و ترافیکی که از این طریق هدر می‌رود در مجموع هزینه‌ی اینترنت را برای کاربران بالا می‌برد.

مدیرعامل ایرانسل در این برنامه بر پیوستگی اصلاح تعرفه‌ها با سرمایه‌گذاری در بهبود کیفیت شبکه تاکید کرد و گفت: کاهش سرمایه‌گذاری کاهش کیفیت و نارضایتی را تشدید می‌کند. او همچنین ماجرای تعرفه‌ها را یکی از موانع توسعه فیبر نوری دانست و گفت: در این زمینه با وزارت ارتباطات مذاکرات زیادی انجام شده و وزارتخانه هم اصلاح تعرفه را قبول دارد: «ما در ستاد تنظیم بازار استدلال کردیم که اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود سال آینده مردم پول اینترنت می‌دهند اما به آن دسترسی نخواهند داشت و احساس بی‌کیفیت بودن اینترنت در سال آینده تشدید می‌شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات