شرایط و آموزش ثبت نام رانندگان در اسنپ

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
مطالعه 8 دقیقه
لوگو اسنپ / Snapp روی نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس
ثبت نام در اسنپ به‌عنوان راننده چه شرایط و مراحلی دارد؟ این مطلب را بخوانید تا از همه نکات درباره ثبت نام رانندگان در اسنپ مطلع شوید.
تبلیغات

این روزها بسیاری از افراد کار کردن در اسنپ را به‌عنوان شغل اصلی یا شغل دوم خود انتخاب کرده‌اند. برای تاکسی‌های اینترنتی همیشه مسافر هست و میزان درخواست برای اسنپ همواره وجود دارد. همین موضوع بعضی افراد را ترغیب می‌کند که به جمع رانندگان اسنپ بپیوندند.

اضافه شدن به جمع رانندگان اسنپ شرایط ویژه‌ای دارد اما مراحل ثبت نام بسیار کوتاه و آسان است. شما با صرف کمتر از ۱۰ دقیقه از وقت خود می‌توانید به‌صورت آنلاین برای پیوستن به جمع رانندگان اسنپ ثبت نام کنید. اگر چنین قصدی دارید تا انتهای این مطلب همراه زومیت باشید. ما تمام شرایط و مراحل ثبت نام به عنوان راننده در اسنپ را برایتان توضیح خواهیم داد.

شرایط ثبت نام رانندگان در اسنپ

افراد برای این‌که یکی از رانندگان اسنپ باشند به برخورداری از شرایط خاص و ویژه‌ای نیاز ندارند. شرکت اسنپ صرفاً دو شرط را برای کسانی که قصد ثبت نام به عنوان راننده در اسنپ را دارند در نظر گرفته است. این شرایط برای تمام کسانی است که مایل به عضویت به عنوان راننده در اسنپ هستند و تفاوتی ندارد راننده خودرو باشند یا موتور یا وانت.

شرط اول این است که از زمان صدور گواهینامه فرد حداقل سه ماه گذشته باشد. دومین شرط هم این است که متقاضی یک گوشی هوشمند در اختیار داشته باشد؛ با توجه به این که سرویس تاکسی اینترنتی اسنپ از طریق اپلیکیشن فعال است، رانندگان باید گوشی هوشمند داشته باشند تا از طریق آن بتوانند در اسنپ فعالیت کنند.

اگر از دو شرطی که شرکت اسنپ برای رانندگانش تعیین کرده برخوردار هستید نوبت به آن می‌رسد که مدارک مورد نیاز را هم فراهم کنید و برای طی کردن مراحل ثبت نام دست به کار شوید.

مدارک لازم برای ثبت نام رانندگان در اسنپ

مثل استخدام در هر شرکتی و همکاری کردن با هر مجموعه دیگری، برای کار کردن به عنوان راننده در اسنپ هم به ارائه مدارک خاصی نیاز دارید. در ادامه مدارکی که برای ثبت نام نیاز دارید، فهرست شده است:

  • بیمه‌نامه خودرو
  • گواهینامه راننده
  • عکس واضح راننده
  • معاینه فنی (برای خودروهایی که چهار سال از تاریخ تولیدشان گذشته باشد)
  • با توجه به این‌که ثبت نام به عنوان راننده در اسنپ به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود، لازم است از تمام مدارکی که ذکر شد تصویر واضح و باکیفیتی تهیه کنید و هنگام ثبت نام این تصاویر را بارگذاری (آپلود) کنید.

    مزایای همکاری با اسنپ به‌عنوان راننده

    یکی از مزایای مهم همکاری با شرکت اسنپ به‌عنوان راننده این است که ساعت کاری کاملاً دلخواه است. شما هر روز از هفته و هر ساعتی از شبانه‌روز که مایل باشید می‌توانید وارد اپلیکیشن راننده اسنپ شوید و اقدام به پذیرش مسافر و سرویس کنید. هیچ الزامی به این که در روزها و ساعت‌های مشخص و از پیش تعیین‌شده در دسترس باشید و فعالیت کنید، وجود ندارد.

    علاوه‌براین، به‌دلیل فراگیری اسنپ و استفاده مداوم کاربران از سرویس اسنپ درآمد رانندگان این شرکت تضمین‌شده است. خیال رانندگان اسنپ راحت است که همیشه مسافری برای رساندن به مقصد و کسب درآمد وجود دارد.

    نکات مهم پیش از ثبت نام به عنوان راننده در اسنپ

    اسنپ در وب‌سایت خود چند نکته مهم را مطرح و پیشنهاد کرده است که رانندگان پیش از ثبت نام این نکته‌ها را در نظر داشته باشند.

    ۱. اسنپ تأیید صلاحیت همه‌جانبه رانندگان خود را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا سپرده است و پس از پایان مراحل ثبت نام و ارائه مدارک، نتیجه درخواست تایید صلاحیت متقاضیان از طرف ناجا به شرکت اسنپ اعلام می‌شود.

    ۲. تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در اسنپ باید متعلق و مربوط‌به یک نفر باشد.

    ۳. تصویر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام باید خوانا و واضح باشد.

    ۴. اگر متقاضی حین ثبت نام از پنل خارج شود با وارد کردن شماره موبایل خود می‌تواند مراحل ثبت نام را از همان مرحله از سر بگیرد.

    ۵. پس از ثبت نام و بررسی اطلاعات شما «کد فعال‌سازی حساب کاربری» از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود. ارسال این کد به معنی ثبت نام قطعی و فعال شدن حساب کاربری متقاضی است.

    ۶. فعال‌سازی و فرایند بررسی حساب‌های متقاضیان در بازه زمانی حدوداً یک هفته‌ای انجام می‌شود.

    نحوه ثبت نام رانندگان در اسنپ

    برای این که بتوانید در اسنپ به عنوان راننده ثبت نام کنید وارد اپلیکیشن راننده اسنپ یا سایت ثبت نام راننده در اسنپ شوید. در صفحه اول اپلیکیشن باید شماره موبایل خود را وارد کنید و روی گزینه «شروع ثبت نام» بزنید.

    اگر می‌خواهید با خودروی سواری در اسنپ ثبت نام کنید باید از طریق همین اپلیکیشن اقدام کنید، گزینه «آنلاین» را انتخاب کرده و سپس روی گزینه «ثبت نام یا پیگیری» بزنید. اگر قصد دارید با موتور یا وانت در اسنپ ثبت نام کنید در بالای صفحه روی بخش «موتور یا وانت» ضربه بزنید. در ادامه، شماره موبایلتان را وارد کنید. در مرحله چهارم، کد تأیید به شماره شما پیامک می‌شود؛ کد را وارد کنید و گزینه «ورود» را انتخاب کنید.

    اپلیکیشن راننده اسنپ
    مرحله اول
    اپلیکیشن راننده اسنپ
    مرحله دوم
    اپلیکیشن راننده اسنپ
    مرحله سوم
    اپلیکیشن راننده اسنپ
    مرحله چهارم

    در مرحله اولیه ثبت نام، اطلاعات اولیه خود، یعنی کد ملی، نام پدر و شهر محل فعالیتتان را وارد کنید. اگر کد معرف دارید هم وارد کنید و در نهایت روی گزینه «ورود» بزنید. سپس بر اساس قوانین عکس‌برداری، از چهره خود یک عکس بگیرید، پس از گرفتن عکس در صفحه بعد باید آن را «بارگذاری» کنید. در مرحله بعد لازم است از پشت و روی گواهینامه خود عکس بگیرید و بارگذاری کنید.

    اپلیکیشن اسنپ
    مرحله پنجم
    اپلیکیشن اسنپ
    مرحله ششم
    اپلیکیشن اسنپ
    مرحله هفتم
    اپلیکیشن اسنپ
    مرحله هشتم

    در مرحله بعد، نوبت به بارگذاری تصاویر کارت خودرو می‌رسد. با گوشی خود از پشت و روی کارت خودرویتان عکس بگیرید و بارگذاری کنید. در ادامه، لازم است از بیمه‌نامه خودرو نیز عکس بگیرید و بارگذاری کنید. در مرحله بعد لازم است عکس احراز هویت بگیرید. در این عکس باید چهره تمام رخ شما همراه با گواهینامه که در کنارتان قرار می‌گیرد بارگذاری شود.

    آخرین مرحله این است که عکسی از امضای خود بارگذاری کنید. این عکس برای امضای قرارداد لازم است. برای گرفتن این عکس روی یک کاغذ سفید امضا کنید و از آن کاغذ عکسی باکیفیت و واضح بگیرید. پس از بارگذاری این تصویر روی گزینه «تأیید و پایان ثبت نام» بزنید.

    اپلیکیشن اسنپ
    مرحله نهم
    اپلیکیشن اسنپ
    مرحله دهم
    اپلیکیشن اسنپ
    مرحله یازدهم
    اپلیکیشن اسنپ
    مرحله دوازدهم

    پس از پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام، هرچند ثبت نام شما تکمیل شده است اما شما هنوز راننده اسنپ محسوب نمی‌شوید. اسنپ باید تمام مدارک شما را بررسی کند و احراز هویت را انجام دهد؛ در صورت تأیید تمام این مراحل شما به صورت رسمی راننده اسنپ می‌شوید، می‌توانید از اپلیکیشن استفاده کنید و فعالیتتان را در اسنپ شروع کنید.

    سوالات متداول زومیت

    • مدارک لازم برای ثبت نام رانندگان در اسنپ چیست؟

      عکس راننده، گواهینامه، کارت خودرو، بیمه‌نامه و معاینه فنی(برای خودروهایی که بیش از چهار سال از تولیدشان گذشته باشد).

    • شرایط ثبت نام به عنوان راننده در اسنپ چیست؟

      ۱. از زمان صدور گواهینامه شخص حداقل سه ماه گذشته باشد؛ ۲. متقاضی باید گوشی هوشمند داشته باشد.

    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات