رونمایی از کیف پول الکترونیک: برنامه شهرزاد جای بلیت مترو و BRT را می‌گیرد

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
مطالعه 1 دقیقه
مترو تهران کرونا
در جلسه رونمایی از کیف پول الکترونیک اعلام شد که نصب برنامه شهرزاد روی گوشی هوشمند جای بلیت مترو و BRT را می‌گیرد.
تبلیغات

کیف پول الکترونیکی جایگزین بلیت مترو و اتوبوس می‌شود. بر اساس خبری که امروز سازمان فاوای شهرداری تهران داد، شهروندان می‌توانند با نصب برنامه شهرزاد روی گوشی موبایل خود و بدون خرید بلیت از مترو و BRT استفاده کنند.

به گزارش همشهری سعید جهانی مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری در رونمایی از سامانه کیف پول الکترونیک گفت استفاده از کیف پول الکترونیک در زمینه مترو پیش از این به روش‌های کاغذی یا تک سفره و کارت بلیت بود. استفاده از کیف پول عنصر سومی است که کار کردن را در فرایند شارژ تسهیل می‌کند.

بعد از نصب سوپراپلیکیشن شهرزاد می‌توانید کارت خود را شارژ کنید. این امکان بدون شارژ و با استفاده از QRکد هم فراهم است: «در گذشته شما مجبور به شارژ کارت خود بودید اما الان کیف پول خود را شارژ می کنید و در آینده امکان استفاده از آن در اماکن مختلف از جمله شهروند و میدان تره بار را دارید.»

برنامه شهرزاد

او توضیح داد با راه‌اندازی کارت اپلکیشن اعتبار با گم شدن کارت در حساب شما باقی می‌ماند. کیف پول شهروندی فرایند تسهیل‌شده‌ای است که در گام اول مترو و بی‌آرتی و سپس در ورزشگاه‌های شهرداری، سینما و فرهنگسرا قابل استفاده است.

در این نشست سرپرست معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران وعده داد تا پایان سال تاکسی و اتوبوس‌های خصوصی هم به این طرح اضافه می‌شوند. همچنین کسانی که در مهر ماه این سامانه را روی گوشی‌های خود نصب کنند از تخفیف ۳۰ درصدی بلیت مترو و اتوبوس بی‌آٰرتی بهره‌مند می‌شوند.

سامانه «شهرزاد» تیر ماه امسال برای خرید آنلاین میوه و تره‌بار در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات