مدیرعامل گروه مالی فیروزه: کلید تمام مشکلات کشور در سرمایه‌گذاری است

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نشست خبری گروه مالی فیروزه
رامین ربیعی، مدیرعامل گروه مالی فیروزه در نشست خبری این مجموعه گفت با سرمایه‌گذاری می‌توان شغل ایجاد کرد، فقر را کنترل کرد و مشکلات را حل کرد.
تبلیغات

گروه مالی فیروزه در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرد و در این مدت توانست سرمایه‌‌ی بین‌المللی جذب کند. این شرکت‌ در سال‌های گذشته روی استارتاپ‌هایی مثل شیپور، تازه‌بازار، الوپیک، پونیشا سرمایه‌گذاری کرده است.

ربیعی در این نشست با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار خارجی ساده نیست، گفت:

«نظر حاکمیت این است که جذب سرمایه‌گذار خارجی مهم است و باید سرمایه جذب شود، اما در عمل این‌ کار اصلاً ساده نیست. برداشت‌های سیاسی هم در دوره‌های مختلف می‌شود مثلاً اوایل دهه‌ی ۹۰ ما مرتب سرمایه‌گذاران اروپایی را به بورس تهران می‌آوردیم و در اوج تحریم‌ها شبکه‌ی یک با ما مصاحبه می‌کرد و می‌گفت سرمایه‌گذاران خارجی به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند و بیشتر از این شرایط استفاده‌ی تبلیغاتی می‌شد اما من شخصاً اعتقاد دارم که شاید کلید تمامی مشکلات کشور ما از فقر که مشکل شماره‌ یک کشور محسوب می‌شود تا بیکاری و فحشا و غیره در سرمایه‌گذاری است. با سرمایه‌گذاری می‌تواند شغل ایجاد کرد، فقر را کنترل کرد و مشکلات را حل کرد.»

مدیرعامل فیروزه در مورد سرمایه گذاری داخل کشور گفت: «در داخل کشور که تشکیل سرمایه در ۱۰ سال اخیر منفی بوده و عملاً انجام نشده است؛ اگر هم انجام می‌شد به اندازه‌ی کافی نبود که همه‌ی مشکلات کشور را حل کند. به همین دلیل ما نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم. کشورهای مشابه نیز که موفق شده‌اند صدها میلیون نفر را از فقر نجات دهند مثل چین یا هند بازوی اصلی آن‌ها سرمایه‌گذار خارجی بوده است. ما باید عملیاتی‌تر به این موضوع نگاه کنیم و چالش‌ها را مورد به مورد حل کنیم تا بتوانیم جذب سرمایه انجام دهیم.»

او در ادامه به پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران اشاره کرد و گفت هرچه از پتانسیل‌های ایران بگوییم کم گفته‌ایم: «بعد از برجام یک سرمایه‌گذار آلمانی حوزه‌ی لوازم خانگی وارد ایران شد که بعد از یک سال هم جمع کرد و رفت. این شرکت در بازار ترکیه به تنهایی ۲ درصد از GDP ترکیه یعنی کل اقتصاد ترکیه و ۶ درصد صادرات ترکیه را تحت کنترل داشت. این‌ها علاقه‌مند بودند بیایند ایران که به‌خاطر برخی مسائل رها کردند. من می‌خواهم پتانسیل سرمایه‌گذاری خارجی را اشاره کنم که اگر بیایند کشور ایران به یک هاب تولید منطقه تبدیل می‌شود و چقدر برای مردم مؤثر خواهند بود.»

در این نشست اعلام شد که گروه مالی فیروزه تا سال آینده وارد بورس می‌شود و زمان پذیره‌نویسی به زودی اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات