«بلبل‌جان» از دسترس خارج شد

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
بلبل جان
پلتفرم نمایشی «بلبل‌جان» به درخواست ساترا و توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از دسترس خارج شده است.
تبلیغات

از دو روز قبل کاربران امکان دسترسی به پلتفرم نمایش فیلم و سریال «بلبل‌جان» را ندارند. کاربران هنگام ورود به اپلیکیشن «بلبل‌جان» با مشکل مواجه شده و این برنامه برایشان اجرا نمی‌شود.

بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که حتی با استفاده از VPN هم این اپلیکیشن دردسترس نیست و هنگام ورود به اپ پیامی به کاربر نشان داده می‌شود که نوشته است «در صورت باز نشدن اپ آن را پاک نکنید. از اپ به صورت کامل خارج شوید، گوشی را روشن خاموش کنید، اگر اپ کار نکرد چند روز دیگر تلاش کنید. ضمنا برای تماشا باید فیلترشکنتون خاموش باشه»

بلبل‌حان
اخطار نمایش داده شده در اپلیکیشن بلبل‌جان هنگام ورود

این اخطاری است که پیش از این در مواقعی که اپلیکیشن با مشکل مواجه می‌شد نمایش داده می‌شد اما این بار دو روز است که کاربران همین پیام را دریافت می‌کنند و نمی‌توانند وارد اپلیکیشن شوند.

علاوه بر مشکل دسترسی به اپلیکیشن، پلتفرم‌ها و سایت‌هایی که اپ «بلبل‌جان» را برای دانلود و نصب در اختیار کاربران قرار می‌دادند، حالا نسخه دانلود آن را حذف کرده و نوشته‌اند: «لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از وب‌سایت حذف شده است.»

بلبل‌جان

بر اساس آنچه معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا اعلام کرده بود، ظاهرا این نهاد درخواست فیلتر شدن پلتفرم «بلبل‌جان» را صادر کرده است. حامد معینی، معاون امور حقوقی این نهاد، اعلام کرده که ساترا شکایت خود را نزد قوه قضاییه از «بلبل‌جان» به‌عنوان یک سکوی متخلف ثبت کرده و این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای هم اعلام کرده است.

بنابراین، «بلبل‌جان» به درخواست ساترا و توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای از دسترس خارج شده است.

این اتفاقات و طرح درخواست ساترا برای اعمال محدودیت بر پلتفرم «بلبل‌جان» در شرایطی انجام شده که خبرگزاری فارس دو روز قبل در مطلبی نوشته بود «پلتفرم نمایشی بلبل جان در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های خود دارای محتوای مستهجن بوده و تعدادی از شرکت‌های زیرساختی در حال ارائه خدمات به این سکوی متخلف هستند،»

در همین مطلب بود که مطالبه نظارت بر «بلبل‌جان» مطرح شده و معینی هم اعلام کرده بود که به این ماجرا ورود کرده و از طریق قوه قضائیه پیگیر وضعیت این پلتفرم است تا موضوع محکومیت این پلتفرم را که خبرگزاری فارس به‌عنوان «بستر فحشاء» از آن یاد کرده، دنبال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات