قطع برق دیتاسنتر افرانت باعث از دسترس خارج شدن برخی سرویس‌ها شد

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
دیتاسنتر گوگل
امروز قطعی برق دیتاسنتر افرانت در خیابان بهشتی باعث شد برخی از سرویس‌های پرکاربرد مثل اسنپ‌فود از دسترس خارج شوند.
تبلیغات

از حدود ظهر امروز اسنپ‌فود از دسترس کاربران خارج شد و مراجعه به این پلتفرم کاربران را با جمله‌ی «به زودی برمی‌گردیم، به علت قطع برق دیتاسنتر اسنپ‌فود در حال حاضر در دسترس نمی‌باشد» روبه‌رو می‌کرد.

پس از این اختلال، مظفری مدیر اجرایی گرین وب در توییتی نوشت دلیل این اختلال قطعی برق دیتاسنتر افرانت در خیابان بهشتی بوده است. به گفته‌ی او این دیتاسنتر به شرکت مخابرات تعلق دارد و توسط افرانت مدیریت می‌شود. اتصال برق امروز این دیتاسنتر ۷۵ دقیقه طول کشیده و در ۳۰ روز گذشته دومین بار است که این اتفاق می‌افتد.

معاون بازرگانی افرانت، محسن مالکی هم در گفت‌وگو با پیوست این خبر را تأیید کرده و تأکید کرد برق و اینترنت در کشور انحصاری‌اند و قطعی مکرر آن‌ها منجر به قطعی دیتاسنتر شده و از کنترل شرکت‌ها خارج است: «اگر ما از طرف توانیر پایداری برق دریافت کنیم، لایه‌ای که تحت کنترل ما قرار دارد نیز کاملاً پایدار و مورد اعتماد است.»

به گفته‌ی او حتی تجهیزات پشتیبان هم محدودیت دارند، چون در کشور قطعی برق و افت ولتاژ بسیار زیاد است.

پیش از این زمانی که مشکل تأمین برق در دیتاسنتر بومهن باعث از دست خارج شدن چهار پلتفرم داخلی شده بود، این موضوع مطرح شد که دیتاسنترها باید در دسته‌بندی مراکز حساس قرار بگیرند تا برقشان قطع نشود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات