جدال وزارتخانه و مخابرات؛ صدور پروانه مشروط به انجام تعهدات

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت مخابرات
زارع‌پور می‌گوید تا زمانی‌که شرکت مخابرات به تعهداتش درزمینه توسعه شبکه و ارتقای خدمات و توسعه پروژه فیبر نوری عمل نکند، از صدور پروانه خبری نیست.
تبلیغات

پس از اینکه اعلام شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای درخواست شرکت مخابرات ایران را برای تمدید پروانه‌ی این شرکت رد کرده است، امروز یکی از پرسش‌های مهم خبرنگاران از وزیر ارتباطات در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت‌دولت درباره‌ی همین موضوع بود.

زارع‌پور در‌این‌باره اعلام کرد که کم‌کاری‌های شرکت مخابرات و تجمیع‌نشدن شبکه‌ی اینترنت به‌وسیله‌ی این شرکت باعث اشباع شبکه و ایجاد مشکل برای مردم شده است و مرکز ملی فضای مجازی به حاکمیت شرکتی باید رسیدگی کند. همچنین، وی افزود که وزارت ارتباطات دلیلی برای تمدید پروانه‌ی این شرکت نمی‌بیند.

وزیر ارتباطات در این زمینه به انجام‌نشدن تعهدات شرکت مخابرات ایران برای افزایش کیفیت شبکه اشاره کرد و گفت:

شرکت مخابرات بر‌اساس الحاقیه‌های موجود در پروانه‌اش، تعهداتی برای افزایش کیفیت شبکه و حل مشکلات لایه‌ی انتقال داشته است. شبکه‌ای که در داخل شهرها و استان‌ها است و همه‌ی اپراتورها به آن وابسته هستند، در‌اختیار شرکت مخابرات است که متأسفانه در چند سال گذشته این شرکت برای توسعه‌ی آن سرمایه‌گذاری نکرده است.

او درادامه شکایت مردم از خدمات این شبکه را اولین نمونه از شکایت‌های مردمی خواند و گفت:

در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، حداکثر حمایت لازم را از این شرکت به‌عمل آورده‌ایم تا بتواند اقدام به نوسازی کند؛ اما متأسفانه دوستان به تعهداتشان عمل نکردند. اولین نمونه‌ی نارضایتی مردم در مرکز رسیدگی به شکایت‌های ۱۹۵، شکایت از تلفن ثابت و اینترنت ثابت مخابرات است.

مشارکت‌نکردن شرکت مخابرات در پروژه‌ی فیبر نوری هم انتقاد دیگری بود که وزیر ارتباطات به آن اشاره کرد:

در‌حال‌حاضر، پروژه‌ی اصلی و محوری ما طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها است که هشت اپراتور کار روی آن را شروع کرده‌اند؛ اما شرکت مخابرات هنوز اقدامی نکرده است.

زارع‌پور قاطعانه اعلام کرد که با وجود این مشکلات، وزارت ارتباطات پروانه‌ی این شرکت را تمدید نخواهد کرد:

انتهای این ماه پروانه‌ی شرکت مخابرات منقضی می‌شود. اگر این شرکت به تعهدات خود برای افزایش کیفیت شبکه عمل نکند، دلیلی برای تمدید پروانه این شرکت نمی‌بینیم.

او شرط صدور پروانه‌ی جدید برای شرکت مخابرات ایران را این‌طور توضیح داد:

این شرکت باید خودش را با شرایط جدید تطبیق دهد. اگر شرکت مخابرات تضمین‌های لازم برای ارتقای کیفیت شبکه‌ی خود و بهبود خدمت‌رسانی به مردم را ارائه دهد، کاملا آماده هستیم که در قالبی جدید به این شرکت پروانه بدهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات