اختلاف‌نظر رگولاتوری با مخابرات بر سر تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مخابرات
درحالی‌که رگولاتوری درخواست تمدید پروانه‌ی شرکت مخابرات را رد کرده، به‌گفته‌ی مدیر ارتباطات شرکت مخابرات، این شرکت برای ادامه فعالیت هیچ منعی ندارند.
تبلیغات

رگولاتوری در نامه‌ای اعلام کرده است که پروانه‌ی شرکت مخابرات ایران برای ادامه‌ی فعالیت تمدید نمی‌شود؛ ولی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران می‌گوید که برای ادامه‌ی فعالیت منعی وجود ندارد.

این اختلاف‌‌نظر از آن‌جایی علنی شد که نامه‌ای با امضای رگولاتوری منتشر شد که در آن درخواست شرکت مخابرات مبنی‌بر تمدید اعتبار پروانه‌ی ارائه‌ی خدمات تلفن همراه و تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها را امکان‌پذیر ندانسته بود.

از آنچه در نامه آمده، معلوم شده است که در سال گذشته مکاتباتی مبنی‌بر تمدید اعتبار پروانه‌ی فعالیت بین شرکت مخابرات و رگولاتوری انجام شده بود که در پاسخ نهایی، رگولاتوری تمدید پروانه را منوط بر این دانسته بود که مخابرات انجام شروطی را بپذیرد. حال پس از گذشت ماه‌ها و انجام‌نشدن آن شروط، رگولاتوری در نامه‌ای اعلام کرده است که پروانه‌ی شرکت مذکور تمدید نخواهد شد.

ازجمله دلایلی که رگولاتوری در نامه‌ی خود برای مخالفت با تمدید پروانه‌ی شرکت مخابرات ایران آورده است، می‌توان به این‌ها اشاره کرد: انجام‌نشدن مفاد مصوبات کمیسیون و تعهدات پروانه‌ی یادشده اعم از ارائه‌ی به‌روز تلفن و دیتا در شهرها، اجرای مصوبه‌ی بیت‌استریم، تفکیک ترافیک، خروج از PCM و شکایت ثبت‌شده در سامانه‌ی ۱۹۵ و تبدیل وضعیت ایثارگران.

نامه رگولاتوری

نکته‌ی دیگر اینکه پیش‌از‌این انجام‌نشدن همین موضوع آخر وزیر ارتباطات را به صحن علنی مجلس کشاند و از نمایندگان کارت زرد دریافت کرد.

پس از انتشار این نامه در فضای مجازی، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، هم در گفت‌وگو با «سیتنا» اعلام کرده است که با‌توجه‌به نامه‌ی ارسالی سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ی پروانه‌ی شرکت مخابرات ایران، در محتوای نامه و دلایل اشاره‌شده خلأهای قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ‌های مستدل و مستند شرکت مخابرات قطعاً مسیر تمدید پروانه‌ی این شرکت هموار خواهد شد.

وی در‌ادامه تأکید کرده است که با‌توجه‌به مفاد پروانه‌ی فعلی شرکت مخابرات ایران، مانعی برای ادامه‌ی فعالیت این شرکت وجود ندارد. دراین‌میان، نکته‌ی مهم این است که قرار است مجمع عمومی سالانه‌ی شرکت مخابرات ایران روز پنجشنبه ۱۵ تیر برگزار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات