شعبه‌ی شورای حل اختلاف در نصر تهران افتتاح شد

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شورای حل اختلاف نصر تهران
فعالان حوزه فاوا از این پس برای اختلافاتشان یک هیئت حل اختلاف تخصصی مستقر در نصر تهران خواهند داشت که احکام صادرشده آن متقن است.
تبلیغات

رئیس هیئت مدیره سازمان نصر تهران در مراسم افتتاح شعبه ۲۶۵۷ شورای حل اختلاف تهران ویژه‌ی پرونده‌های حوزه فناوری اطلاعات گفت چند سالی است که موضوعات اختلافی اعضا به‌صورت درون صنفی پیگیری می‌شود و شورای انتظامی هم در مجموعه وجود دارد اما در سال‌های گذشته احکام این شورا ضمانت اجرایی لازم را نداشتند: «بر این اساس حداقل در بخش داوری، تلاش کردیم تا یک مرکز داوری جداگانه‌ای تأسیس کنیم. این مرکز با استقبال صنف هم روبه‌رو شده است. همچنین فرایند مرتبط با اخذ مجوزهای لازم را از قوه قضائیه پیگیری می‌کنیم.»

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اسلامی گفت: «درخواست خود را به مرجع ذی‌صلاح ارسال کردیم و از بررسی دقیق این درخواست کمال تشکر را داریم. تلاش کردیم تا با سازگار کردن خود با شرایط، زمینه گشایش دفتر شورای حل اختلاف را مهیا کنیم. نمی‌توان مانع بروز اختلافات شد اما می‌توان برای حل آن‌ها در چارچوب قانونی تلاش کرد؛ به صورتی که خود اعضای صنف هم در صدور رأی نهایی تصمیم‌گیر باشند.»

در این مراسم همچنین معاون امور پارلمانی وزارت ارتباطات گفت سازمان نظام صنفی باید بتواند قابلیت‌های پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از اختلافات داشته باشد: «نظام صنفی با وجود نهاد حل اختلاف، در همان بدنه‌ای که تعاریف صنفی و فناوری وجود دارد، می‌تواند مانع ارجاع این پرونده‌ها به محاکم قضایی شود.»

به گفته باقری اصل نهادهای حل اختلاف نه‌تنها میزان هزینه‌ها را کاهش و زمان دادرسی را کوتاه‌تر می‌کنند بلکه مشارکت صنفی به اجرای عدالت بیشتر منجر می‌شود.

در ادامه معاون قضایی شورای حل اختلاف استان تهران گفت سازمان نصر تهران نقش رهبری را در صنف فاوا به عهده دارد و این شعبه باید بتواند اختلافات میان اعضای صنف را حل و فصل کند: «اگر چنین نشود، اعضا دیگر به آن مراجعه نخواهند کرد و موضوعات از طرق دیگری پیگیری خواهد شد. ضمن اینکه اگر پرونده‌ها به‌صورت مطلوب مورد بررسی قرار نگیرد، عقوبت دنیوی و اخروی هم به دنبال خواهد داشت.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات