بیمه گوشی موبایل چیست و چگونه گوشی خود را بیمه کنیم؟

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بیمه موبایل
اگر نگران آسیب‌های وارد شده به گوشی موبایل خود هستید می‌توانید با بیمه کردن این دستگاه بخشی از خسارت‌های احتمالی را جبران کنید.
تبلیغات

هرچه قیمت گوشی موبایل بالاتر می‌رود، نگرانی از این‌که بر اثر یک اتفاق آسیبی به این دستگاه وارد شود بیشتر است. اگرچه هنگام خرید گارانتی به شما ارائه می‌شود اما بیمه موارد آسیب بیشتری را دربرمی‌گیرد و مدت زمان آن در دست خودتان است.

بیمه گوشی موبایل چیست؟

طرح‌های مختلفی برای بیمه گوشی موبایل و لوازم دیجیتال مثل لپ‌تاپ و تبلت وجود دارد که هزینه‌ی انجام تعمیرات یا جایگزین کردن قطعات را در بر می‌گیرند.

بیمه بیشتر از گارانتی می‌تواند به کار شما بیاید. گارانتی موبایل عموما مواردی را در بر می‌گیرد که احتمال اتفاق افتادنشان کم است. اما بیمه موبایل برای شکستگی، خرابی ناشی از استفاده نادرست، آتش‌سوزی، حوادث طبیعی، آب‌خوردگی، نوسانات برق و در مواردی مثل سرقت، بخشی از خسارت‌های شما را جبران می‌کند.

چه شرکت‌هایی بیمه موبایل ارائه می‌دهند

بیمه موبایل بخشی از بیمه مهندسی است که شرکت‌ها ارائه می‌دهند و تجهیزات الکترونیک را در برمی‌گیرد. در انتخاب به موارد تحت پوشش بیمه و فرانشیز آن‌ها دقت کنید. در تمامی این موارد، در هر دوره بیمه دستگاه می‌توانید یک بار خسارت دریافت کنید. در بعضی از موارد برای دریافت بیمه موبایل باید به شعب بیمه مراجعه کنید و در مواردی هم می‌توانید به صورت آنلاین دستگاه خود را بیمه کنید.

حق بیمه شما بر اساس قیمت دستگاه مشخص می‌شود. در ادامه بعضی از شرکت‌هایی را که بیمه موبایل ارائه می‌دهند به شما معرفی می‌کنیم.

بیمه کالای دیجیتال پارسیان برای موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. در این بیمه آسیب‌های ناشی از ضربه و شکستگی، آبخوردگی، نوسانات برق، سرقت و آتش‌سوزی تحت پوشش بیمه هستند. در این بیمه در سه سطح طلایی، نقره‌ای و وی‌آی‌پی می‌توانید دستگاه خود را بیمه کنید. فرانشیز طرح نقره‌ای ۳۰ درصد، طرح طلایی ۲۵ درصد و طرح وی‌آی‌پی ۲۰ درصد است. طرح وی‌آی‌پی همچنین سرقت را هم در برمی‌گیرد که فرانشیز آن ۴۰ درصد است.

بیمه کالای دیجیتال سامان موارد آب‌دیدگی، نم‌زدگی، نوسانات برق، القاء الکتریکی، ضربه‌خوردگی، شکست، آتش‌سوزی، انفجار، سیل و طوفان و سرقت با ارائه تأییدیه کتبی مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر سرقت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در این مدت درصدی از هزینه‌های تعمیر دستگاه، تأمین قطعه و دستمزد مرکز تعمیرات جبران می‌شود. سقف تعهد بیمه‌گر ۵۰ میلیون تومان و یا ارزش مورد بیمه است، هر کدام که کمتر باشد. در خسارت‌های جزئی ۲۰ تا ۴۰ درصد از هزینه تعویض قطعه یا تعمیرات و در خسارت‌های کلی و سرقت ۳۰ درصد قیمت روز دستگاه یا قیمتی که در بیمه‌نامه آمده است پرداخت خواهد شد. هر کدام که کمتر باشد.

توجه کنید که بیمه سامان سه نوع زیسا مکس و زیسا پلاس و زیسا پرو دارد. زیسا مکس افزایش قیمت گوشی را تا ۴۰ درصد تحت پوشش قرار می‌دهد و جایگزینی گوشی آسیب دیده با گوشی نو از همان مدل هم در آن امکان‌پذیر است اما خسارت جزئی را پوشش نمی‌دهد. زیسا پرو همه انواع سرقت را از جمله کف‌زنی، قاپ‌زنی و زورگیری در برمی‌گیرد.

بیمه تجهیزات الکترونیک بیمه معلم آسیب‌هایی چون شکست، سیل، آب‌گرفتگی، امواج دریا، صاعقه، انفجار فیزیکی یا شیمیایی، آتش‌سوزی، اتصال کوتاه برق، نم رطوبت و ریختن مایعات داخل دستگاه، خسارت‌های هنگام تمیز کردن یا تعمیر کردن را در بر می‌گیرد. هنگام خرید این بیمه می‌توانید از میان سه نوع بیمه معلم طلایی، نقره‌ای و بیمه معلم سرقت یک مورد را انتخاب کنید. فرانشیز بیمه معلم نقره‌ای ۲۵ تا ۳۵ درصد بدون پوشش سرقت کامل، طلایی ۱۵ تا ۲۰ درصد با خدمات vip و سرقت کامل و بیمه سرقت کامل (بدون شکست حرز) ۴۰ درصد است.

بیمه کالای دیجیتال رازی هم موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند، کنسول بازی و ... را بیمه می‌کند. این بیمه در موارد شکستگی بر اثر ضربه، آب‌خوردگی و نفوذ مایعات، نوسانات ولتاژ برق، بلایای طبیعی، آتش‌سوزی و سرقت با شکست حرز بخشی از خسارت‌های شما را جبران می‌کند.

فرانشیز این بیمه در مورد خسارت‌های جزئی ۱۰ درصد، خسارت کلی ۲۵ درصد و فرانشیز سرقت با شکست حرز و گوشی‌قاپی ۳۵ درصد ارزش کالاست. در موقع بروز حادثه حداقل زمان ارائه خدمات (تعمیر یا تعویض) یا جبران خسارت حداقل ۱۰ روز کاری است.

بیمه کارآفرین هم خسارت‌های آبدیدگی، نم‌زدگی، نوسانات برق، ضربه، شکست،‌ آتش‌سوزی، انفجار، سیل، طوفان و سرقت با شکست حرز را دربرمی‌گیرد و برای خسارت‌های جزئی ۲۰ درصد و برای خسارت‌های کلی و سرقت ۴۰ درصد ارزش کالا را پرداخت می‌کند.

چگونه گوشی خود را بیمه کنیم؟

برای بیمه کردن گوشی موبایل خود می‌توانید با مراجعه به شعبه‌های بیمه‌هایی که توضیح دادیم با همراه داشتن گوشی موبایل و جعبه‌ی آن اقدام کنید.

همچنین می‌توانید به صورت آنلاین دستگاه خود را بیمه کنید. مراحل بیمه کردن آنلاین در بیمه‌های مختلف تقریبا شبیه هم هستند. به عنوان نمونه مراحل یکی از این بیمه‌ها یعنی بیمه سامان را برایتان توضیح می‌دهیم.

ابتدا در بخش بیمه تجهیزات الکترونیک اطلاعات خواسته شده مثل کد ملی، شماره موبایل، تاریخ تولد و در صورتی که کد تخفیف دارید آن را وارد کنید. توجه کنید که شماره موبایل باید به نام شخص باشد.

در مرحله بعد تست سخت‌افزار به صورت آنلاین انجام می‌شود که در بخش بلندگو، میکروفون، ویبره و صفحه لمسی باید نتیجه مناسب باشد.

سپس مشخصات دستگاه را وارد کنید. کد IMEI را وارد کنید و همچنین عکسی از این کد بارگزاری کنید.

بیمه موبایل
بیمه موبایل

در مرحله بعد باید نوع بیمه را انتخاب کرده و با تایید اطلاعات پرداخت آنلاین انجام دهید تا بیمه‌نامه برایتان صادر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات