ورود ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار گوشی به کشور در سه ماهه اول امسال

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
بهترین گوشی های میان رده بازار از شیائومی،‌سامسونگ و موتورولا از ۸ تا ۲۰ میلیون تومان
از فروردین تا خرداد ۱۴۰۲ مجموعاً بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل به ارزش ۵۷۴ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار وارد کشور شده است.
تبلیغات

سازمان گمرک ایران جدیدترین آمار مربوط به واردات گوشی تلفن همراه را منتشر کرده است که علاوه بر ذکر اعداد و ارقام مربوط به واردات گوشی موبایل در سه ماهه نخست سال جاری، آماری درباره تعداد و ارزش دلاری واردات گوشی موبایل در سال ۱۴۰۱ را نیز دربرمی‌گیرد.

بر اساس آمارهای گمرک ایران از فروردین تا خرداد امسال، مجموعاً ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به‌روش تجاری و ۱۴۹ هزار دستگاه به‌صورت مسافری وارد کشور شده است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته مجموعا ۱۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دستگاه گوشی موبایل به ارزش ۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار وارد کشور شده است. از بین بیش از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موبایلی که در سال ۱۴۰۱ وارد کشور شده، واردات ۱۳ میلیون و ۷۶۴ هزار دستگاه به‌ روش تجاری و ۵۵۰ هزار دستگاه به‌ شیوه مسافری انجام شده شده است.

از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال هم تعداد ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که واردات ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار دستگاه به‌ روش تجاری صورت گرفته و ۱۴۹ هزار گوشی هم به‌صورت مسافری وارد کشور شده است.

آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، در مجموع ۵۷۴ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار صرف واردات گوشی موبایل به کشور شده؛ ارزش دلاری گوشی‌های تلفن همراه واردشده به روش تجاری ۴۸۳ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار بوده است.

مبلغ ۹۰ میلیون و ۶۷۹ هزار دلار هم ارزش گوشی‌هایی است که در سه ماه نخست سال جاری به شیوه مسافری وارد کشور شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم نوشته است که گوشی تلفن همراه با کد تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مربوط است. علاوه بر این، کد تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ هم برای گوشی‌های تلفن همراه با صفحه کلید غیرلمسی تعریف شده است. در حال حاضر واردات هر دو نوع گوشی‌های موبایل به دو شیوه تجاری و مسافری انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات