زارع‌پور: طبق دستور رئیس جمهور، اینترنت در زمان برگزاری کنکور به هیچ وجه قطع نخواهد شد

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
عیسی زارع‌پور
زارع‌پور می‌گوید رئیس جمهور دستور داده که اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع نشود و ما هم مطابق همین دستور عمل خواهیم کرد.
تبلیغات

پس از تجربه قطعی اینترنت کنکور در زمان برگزاری مرحله اول کنکور ۱۴۰۲، به نظر می‌رسد برای تأمین امنیت و سلامت مرحله دوم این آزمون قرار نیست اینترنت قطع شود. حالا دستور ابراهیم رئیسی مبنی بر عدم قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور به تمام احتمالات درباره قطعی اینترنت در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر پایان می‌دهد.

رئیسی در جلسه روز یک‌شنبه، ۲۱ خرداد، اعلام کرده بود که هرچند باید سلامت و امنیت آزمون کنکور تأمین شود اما نباید اینترنت قطع شود. رئیس جمهور به مسئولان مربوطه تأکید کرده بود سلامت کنکور را از مسیری تأمین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نباشد و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود.

حالا زارع‌پور هم در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت همین نکته را به خبرنگاران گفته و اعلام کرده است که اینترنت در زمان کنکور قطع نخواهد شد. وزیر ارتباطات در این زمینه چنین توضیح داد:

«آقای رئیس‌ جمهور در جلسه یکشنبه هیئت دولت به سلامت آزمون کنکور اشاره کردند و آن را مهم دانستند و متولیان امر همه تدابیر را برای ارتقای سلامت آزمون به عمل بیاورند، ولی اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد. این دستوری است که رئیس‌جمهور صادر کرده و ما مطابق همین دستور عمل خواهیم کرد.»

البته دو هفته قبل هم وزیر ارتباطات و هم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده بودند اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود. حالا دستور اخیر رئیس جمهور هم حکم نهایی درباره این موضوع است و مسئله قطعی اینترنت با هدف تأمین سلامت آزمون منتفی خواهد بود.

وزیر علوم پیش از این اعلام کرده بود که «ما نمی‌گوییم اینترنت قطع شود، ان‌شاءالله آقای زارع‌پور به ما با راه‌کارهای دانش‌بنیان کمک می‌کند تا در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد. این کمک قطع اینترنت نیست.»

زارع‌پور هم با اشاره به این که به جای قطعی آزمون راهکارهای دیگری برای تأمین امنیت و جلوگیری از تقلب یا نشر سؤالات آزمون در نظر گرفته شده است، گفته بود: «قصد داریم با استفاده از تجهیزاتی که هر نوع سیگنالی را آشکار می‌کند، هر نوع ارتباطی غیر مجاز برای داوطلبان را تشخیص دهند و با آن مقابله کنند.» بنابراین بناست برای برگزاری دومین مرحله آزمون کنکور در سال جاری راهکارهای فناورانه جایگزین قطعی اینترنتی شود که می‌تواند برای عموم مردم دردسرساز باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات