ثبت نام غیرحضوری وام ازدواج در سامانه ve.cbi.ir

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وام ازدواج
با خواندن این مقاله نحوه ثبت نام وام ازدواج به صورت غیر حضوری و حتی بدون نیاز به کافی‌نت را خواهید آموخت.
تبلیغات

وام ازدواج تسهیلاتی است که بانک مرکزی برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی هنگام ازدواج در نظر گرفته است و به تازگی امکان ثبت نام تسهیلات ازدواج به صورت آنلاین هم فراهم شده است. مبلغ این وام که از سال گذشته بیشتر شده، می‌تواند بخشی از هزینه‌های زوج را پوشش دهد. امتیاز مهم این وام این است که بدون سود و با پرداخت کارمزد ۴ درصدی پرداخت می‌شود و از این رو متقاضیان زیادی هم دارد.

در گذشته طی کردن تمام مراحل دریافت این وام با مراجعه حضوری به بانک‌ها امکان‌پذیر بود. اما در حال حاضر شما می‌توانید ثبت نام را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام دهید و سپس برای تکمیل فرایند به بانک‌های مورد نظر مراجعه کنید.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

مبلغ تعیین شده برای وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ برای هر کدام از زوجین ۱۸۰ میلیون تومان است. البته داشتن برخی شرایط می‌تواند مبلغ وام را بیشتر کند.

اگر سن زوج کمتر از ۲۵ سال و سن زوجه کمتر از ۲۳ سال باشد مبلغ وام ازدواج به ۲۲۰ میلیون تومان می‌رسد.

برای ایثارگران هم این مبلغ دو برابر می‌شود. یعنی در حالت عادی ۳۶۰ میلیون تومان و در صورت پایین‌تر بودن سن زوج از ۲۵ سال و زوجه از ۲۳ سال ۴۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

شرایط دریافت وام ازدواج

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که عقدشان بعد از ۰۱/۰۱/۱۳۹۸ ثبت شده و پیش از این هم وام ازدواج دریافت نکرده باشند.

برای دریافت وام ازدواج باید تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشید. شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدوج آن‌ها را سفارت صادر کرده می‌توانند ثبت نام کنند.

همچنین اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه‌ی دو نفر، اصل شناسنامه ضامن‌ها، اصل کارت‌های ملی دو نفر و ضامن‌ها، کد پستی ده رقمی و آدرس محل سکونت و کد رهگیری ده‌رقمی که پس از ثبت نام در سایت دریافت می‌کنید برای این دریافت این وام مورد نیاز است.

ثبت نام غیرحضوری وام ازدواج

برای دریافت این وام ابتدا باید به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به این آدرس مراجعه کنید. در این قسمت مراحل ثبت نام و اخذ تسهیلات نمایش داده شده است.

از منوی سمت راست ثبت نام جدید را انتخاب کنید و در صفحه‌ی جدید فرم نمایش‌داده شده را پر کنید. سپس گزینه‌ی ادامه را انتخاب کنید.

ثبت نام غیرحضوری وام ازدواج

در این مرحله کد رهگیری ده رقمی به شماره تلفن همراهتان ارسال می‌شود.

این کد را جایی یادداشت کنید و در تمام مراحل دریافت وام به همراه داشته باشید.

ثبت نام غیرحضوری وام ازدواج

زمان مراجعه شما به بانک در همین سامانه مشخص می‌شود. در روزهای پس از ثبت نام به سامانه مراجعه کنید و برای اینکه از وضعیت ثبت نام وام خود مطلع شوید روی گزینه مشاهده وضعیت کلیک کنید. در آنجا با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری وضعیت درخواست خود را بررسی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات