پرداخت‌پی: سرورهای شبکه به‌صورت فیزیکی مسدود شده‌اند

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
پرداخت الکترونیکی
پرداخت‌پی خبر داده که کلیه‌ی سرورهایش با اقدام بانک مرکزی و شاپرک خاموش شده و دسترسی به اطلاعات مسدود شده است.
تبلیغات

پرداخت پی هفته گذشته در کانال تلگرامی خود این موضوع را به اختلاف بانک مرکزی و شاپرک با این پرداخت‌یاری مرتبط دانسته و آن را پرونده‌سازی علیه خود اعلام کرده است: «در پی پرونده‌سازی بانک مرکزی و شاپرک برای شبکه‌ی پرداخت پی، بعد از انسداد حساب‌های بانکی شرکت و اعضای هیئت مدیره و اعمال فیلترینگ در روزهای گذشته، در روز جاری اقدام به انسداد فیزیکی سرورهای شبکه پرداخت‌پی شده که متأسفانه در کمال تعجب کلیه‌ی سرورهای شبکه پرداخت‌پی خاموش شده و دسترسی به اطلاعات کاملاً مسدود شده است. همکاران حقوقی در حال پیگیری برای حل مشکل هستند.»

شاپرک در ۲۷ اسفند دسترسی پرداخت‌پی و وندار را به سامانه جامع قطع و ترمینال‌های آن‌ها را مسدود کرد. این اقدام با ثبت تخلف درجه یک برای این شرکت‌ها انجام شده بود و ماجرا به زمانی بازمی‌گردد که شاپرک در نامه‌ای انتقال وجه درون پرداخت‌یاری را ممنوع کرد. در نهایت وندار هشتم اردیبهشت ماه پس از تغییر مدل کسب‌وکاری به شیوه‌ی مد نظر بانک مرکزی بازگشایی شد اما ماجرا برای پرداخت‌پی پیچیده‌تر شد.

ادیب حافظی مدیرعامل پرداخت‌پی ۲۱ فروردین به پیوست گفته بود که شاپرک در گذشته درباره ثبت تخلف به این شرکت هشدار داده و با وجود پاسخ پرداخت پی، در ۲۷ اسفند دسترسی آن‌ها را به سامانه جامع قطع و ترمینال‌های فعال را مسدود کرده است. شاپرک پرداخت‌پی را به تجمیع وجوه، ارائه‌ی اطلاعات نادرست در تعریف در سامانه جامع پذیرندگان و عدم رعایت الزامات کلان بانک مرکزی در حوزه‌های پول و اعتبار محکوم کرده بود؛ اما پرداخت‌پی در نامه‌ای به شاپرک تخلف درجه یک و موضوع تجمیع وجوه را رد کرد.

پس از آنکه پرداخت‌پی از بانک مرکزی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد، دیوان حکم به توقف موقت مسدودی و تمدید و اجازه ادامه فعالیت پرداخت‌پی داد اما این رفع مسدودی چند ساعت بیشتر طول نکشید و سایت پرداخت پی هم از دسترس خارج شد.

مدیرعامل پرداخت‌پی امروز در توییتر در این باره نوشت که بانک مرکزی در نامه‌ای «بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای» پرداخت‌پی را به پولشویی متهم کرده است: «اگرچه با حکم قضایی pay.ir از دسترس خارج شده، اما تاکنون هیچ مدرک یا سندی دال بر درست بودن این اتهام به وکلای ما ارائه نشده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات