درآمد بهمن ماه همراه اول؛ هنوز راه مانده تا تکرار درآمد شهریور

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
همراه اول
درآمد همراه اول در بهمن ماه نسبت به دی افزایش پیدا کرده اما درآمد این اپراتور هنوز به تابستان امسال و پیش از محدودسازی اینترنت نرسیده است.
تبلیغات

درآمد شناسایی‌شده شرکت ارتباطات سیار ایران طی دوره یک ماهه منتهی به سی‌ام بهمن ۱۴۰۱، در بهمن ماه هم مثل اولین ماه زمستان از مرز سه هزار میلیارد تومان گذشته است. درآمد این شرکت که در فصل پاییز، برخلاف تابستان، کمتر از سه هزار میلیارد تومان بود در دی ماه بالأخره به سه هزار و ۶۸ میلیارد تومان رسید. حالا صورت‌های مالی منتشرشده این اپراتور در سایت کدال نشان می‌دهد همراه اول در بهمن ماه ۱۴۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و به بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

این ماه هم مثل ماه گذشته عمده درآمد همراه اول از کارکرد مشترکین خطوط اعتباری به دست آمده که بیش از هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان بوده است. درآمد این اپراتور از کارکرد خطوط دائمی نیز بیشتر از هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام شده است. این ارقام نشان می‌دهد درآمد مشترکین خطوط اعتباری در بهمن ماه نسبت به ماه دی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده اما درآمد حاصل از کارکرد خطوط ثابت افزایش چندانی پیدا نکرده است.

درآمد به‌دست‌آمده از اتصال متقابل، که به استفاده از امکانات شبکه همراه اول توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه مربوط می‌شود، بخش دیگری از درآمدهای این اپراتور است که در ماه دوم زمستان ۲۷۴ میلیارد تومان بوده که رشد ۲۳ میلیارد تومانی نسبت به دی ماه را نشان می‌دهد.

درآمد حاصل از فروش خطوط جدید تلفن همراه هم که در صورت‌های مالی یک ماهه منتهی به دی ۱۴۰۱، کمی بیش از هشت میلیارد تومان بوده است، در ماه گذشته به بیش از ۱۲ میلیارد تومان رسیده است. بخش سایر درآمدها که در صورت‌های مالی منتشرشده همراه اول در سامانه کدال ذکر شده است با افزایش اندک نسبت به دی ماه، حالا به ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

بررسی و مقایسه صورت‌های مالی شرکت همراه اول از مهر ماه ۱۴۰۱ تا پایان بهمن ماه نشان می‌دهد که این اپراتور در پاییز با یک سقوط درآمد مواجه شد که از میانگین سه هزار میلیارد تومان درآمد در فصل تابستان، به کسب درآمدهایی کمتر از سه هزار میلیارد تومان، و به طور دقیق‌تر به رقمی بین دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، رسید.

کاهش پهنای باند ترافیک بین‌الملل که پیش از این مدیران اپراتورهای ایرانسل، شاتل و مبین‌نت نیز از آن به‌عنوان یکی از دلایل کاهش درآمدهایشان اشاره کرده بودند، قطعا برای همراه اول هم رخ داده که یکی از مهم‌ترین علت‌های آن فیلترینگ پیام‌رسان واتساپ و مهم‌تر از آن فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌تواند باشد.

اختلالات در دسترسی به اینترنت بین‌المللی و ایران‌اکسس شدن اینترنت که در پاییز بیشتر اتفاق می‌افتاد هم در کاهش ترافیک مصرفی اینترنت بین‌الملل تأثیر داشت و این موضوع هم می‌توانست یکی از دلایل افت درآمد همراه اول از مهر تا آذر امسال باشد.

درآمد این شرکت رفته‌رفته افزایش پیدا کرد و تا پایان دو ماه نخست زمستان اما وضعیت درآمدی این اپراتور بهتر شده است. درآمدهای شرکت ارتباطات سیار ایران در این دو ماه از مرز سه هزار میلیارد گذر کرده و در بهمن نسبت به دی شیب صعودی داشته است. البته این درآمد هنوز به اندازه درآمد دوران پیش از محدودیت نیست و این اپراتور اگر روند رشد درآمدی را که در بهمن نسبت به دی ماه داشته حفظ کند، شاید بتواند در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ بتواند درآمد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهریور ماه خود را تکرار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات