وزیر اقتصاد: اقتصاد ما شایسته خروجی بهتر از وضع موجود است

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
وزیر اقتصاد در بیمه مرکزی
رئیس بیمه مرکزی از افتتاح کروکی آنلاین در نیمه شعبان خبر داد.
تبلیغات

مراسم رونمایی از طرح‌های جدید بیمه و مرکز نوآوری بیمه مرکزی امروز (چهارشنبه) با حضور وزیر اقتصاد، رئیس بیمه مرکزی و جمعی از مسئولان در محل بیمه مرکزی برگزار شد و در کنار آن نمایشگاهی از اتفاقات و خدمات صنعت بیمه با بهره‌گیری از تحول دیجیتال شروع به کار کرد. خبر حضور شورای فقهی بیمه در بیمه مرکزی و امضای تفاهم‌نامه با حوزه علمیه در زمینه بیمه هم در این مراسم داده شد.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به شکاف میان انباشت دانش و تحقق عملی در کشور گفت: «اقتصاد ما شایسته خروجی و عملکردهای بهتر از این وضع موجود است.»

او با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان گفت در صنعت بیمه جهانی محصولات بسیاری برای پوشش ریسک محصولات و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد: «شرکت‌هایی که به طور خاص در خصوص بیمه فناوری‌های نو که ریسک‌ها و مخاطرات بالایی دارند فعالیت می‌کنند. ما در این زمینه بسیار پویاتر از این می‌توانیم عمل کنیم و عقب افتادگی‌های بیشتری در این حوزه داریم.»

وزیر اقتصاد با اشاره به شروع برنامه هفتم توسعه اقتصادی در سال ۱۴۰۲، این اتفاق را بهانه خوبی برای اجماع درباره دستور کار پنج سال آینده دانست. او با انتقاد از فاصله زیاد عمل با برنامه‌ریزی در برنامه ششم گفت در برنامه هفتم باید اهداف واقعی تعریف شوند و لوازم تحقق آن‌ها هم مهیا شود.

مجید بهزادپور رئیس بیمه مرکزی هم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ به شش شرکت جدید در حوزه بیمه مجوز داده شده گفت: این مجوزها در حوزه‌های تخصصی بیمه‌های اتکایی و بیمه‌های زندگی صادر شده‌اند.

بهزادپور همچنین خبر از طرح‌های آینده داد که در زمینه سلامت و نظام بهداشتی به صورت مشترک با صندوق توسعه ملی و صندوق توسعه نوآوری در حال انجام است. یکی دیگر از طرح‌های مشترک پروژه کروکی آنلاین است که به طور مشترک با پلیس راهور انجام شده و در نیمه شعبان افتتاح می‌شود.

به گفته او در نمایشگاهی که از صنعت بیمه و تحول دیجیتال برگزار شده اتفاقات و خدماتی به نمایش گذاشته شده‌اند که با بهره‌گیری از تحول دیجیتال به توسعه و آسان کردن خدماتی که نهایتا به دست مردم می‌رسد منجر می‌شوند: «پروژه‌هایی مثل ثبت و کشف تخلف، راننده‌محوری، پنجره واحد خدمات الکترونیک، ارائه خدمات سریع و پرداخت خسارت سریع بخشی از این خدمات است.»

«پولت» که در زمینه ارزیابی خسارت بیمه‌ای فعالیت می‌کند هم یکی از حاضران در این نمایشگاه بود. این موسسه با نام ارزیابی خسارت بیمه‌ای دانش‌بنیان همراه بیمه خلیج فارس یکی از شرکت‌هایی است که امکان پرداخت خسارت آنلاین را فراهم کرده و می‌خواهد استانداردهای جدیدی در این حوزه ارائه بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات