مدیرعامل بیمه سلامت: پنل جدید نسخه الکترونیک سرعت بیشتری دارد

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
نسخه الکترونیک
مدیرعامل بیمه سلامت خبر داد پنل جدید نسخه الکترونیک تا روزهای آینده وارد مدار می‌شود که بر اساس تکنولوژی جدید به‌روزرسانی شده و سرعت بیشتری دارد.
تبلیغات

سامانه فعلی نسخه الکترونیک تا به حال مشکلاتی را برای پزشکان و بیماران به وجود آورده است. قطعی اینترنت و برق، نبود پهنای باند و سرعت مناسب و مشکلات داخلی و فنی کاربری آن را دشوار می‌کرد، همچنین پزشکانی معتقد بودند ثبت الکترونیک نسخه باعث شده به جای اینکه برای بیمار وقت بگذارند مجبور باشند با سامانه سر و کله بزنند.

این نواقص اشتباه در نوشتن نسخه‌ها، ثبت نشدن در سیستم و سرگردانی مردمی را که می‌خواستند از بیمه استفاده کنند، به دنبال داشت و مسئولان هم در این باره گفته بودند که بسترسازی درستی در مورد نسخه الکترونیک انجام نشده است. حالا مدیرعامل بیمه سلامت خبر از پنل جدیدی داده که ایرادات پنل قبلی در آن رفع شده است.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی ناصحی صبح امروز در نشست خبری آمارهایی از میزان صدور نسخه‌های الکترونیک در بیمه سلامت ارائه داد. به گفته او ماهانه ۹ و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت تولید می‌شود و پرداخت آن‌ها تمام الکترونیک است. همچنین ۱۰۳ هزار و ۹۹۹ پزشک در کشور به صورت تمام الکترونیک نسخه می‌نویسند و در مجموع ۲۹ هزار و ۶۴۷ پزشک در طول سال نسخه ترکیبی کاغذی و الکترونیک نوشته‌اند.

او نسخه الکترونیک را سخت‌ترین بخش کار هوشمندسازی عنوان کرده و خبر داد نواقصی که اوایل کار وجود داشتند برطرف شده است: «تا دو روز پیش ۱۴۴ میلیون نسخه به صورت تمام الکترونیک در کشور ثبت شده است.»

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از ویژگی‌های پنل نسخه الکترونیک جدید تکامل‌یافتگی آن است که باعث می‌شود با یک آموزش حداقلی پزشک به آن دسترسی داشته باشد: «از جهت سرعت، این نرم‌افزار سرعت بیشتری دارد و بر اساس تکنولوژی جدید به‌روزرسانی شده است. اکثر خدمات در آن وجود دارد و نیاز به چند سامانه نیست. نظام ارجاع در این سامانه ارتقا پیدا کرده تا برای اجرای طرح پزشک خانواده مشکلی ایجاد نشود. این سامانه تا روزهای آینده وارد مدار می‌شود و در کنار سامانه قبلی وجود دارد تا همکاران ما به آن دسترسی داشته باشند. بخشی نیز برای اظهارنظر همکاران وجود دارد تا در صورت مشکل اعلام کنند تا به سرعت اصلاح شود.»

ناصحی همچنین اشاره کرد که نمی‌توان پزشکان را به استفاده از نسخه الکترونیک الزام کرد: «ما بستر را فراهم کرده و در اختیار پزشکان قرار داده‌ایم اما نمی‌توانیم الزام کنیم. در قانون آمده است اگر پزشکی قصد تمدید پروانه دارد باید از نسخه الکترونیک استفاده کند. ما از همه پزشکان درخواست داریم تا از سامانه‌های الکترونیک نسخه‌نویسی استفاده کنند که هنوز کاملاً اجرایی نشده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات