چهارصدمین سایت 5G ایرانسل با حضور زارع‌پور افتتاح شد

شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در مراسم رونمایی از 5G ایرانسل
ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات، چهارصدمین سایت 5G خود را افتتاح کرد و خبر از راه‌اندازی سایت‌های بیشتر در آینده داد.
تبلیغات

مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل، شامل تکمیل فاز نخست پروژه توسعه فراگیر نسل پنجم، توسعه مرکز سوئیچ شمال شرق، فاز نخست توسعه خطوط فیبرنوری، سایت‌های ارتباطی روستایی (USO)، فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت (TD-LTE) و نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، با حضور زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

در این رویداد عیسی زارع‌پور از اهمیت اینترنت اشیاء گفته و از ایرانسل که نقش‌آفرینی فعالی در توسعه اینترنت اشیا دارد و همچنین سایر اپراتورها خواست تا به سرعت، راهکارهای مرتبط را در اختیار مردم قرار دهند.

بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل نیز از فاز نخست توسعه فراگیر 5G با 400 سایت، تکمیل شد و از امروز، فاز دوم این پروژه را کلید می‌زنیم.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده شبکه‌ی 5G در کشور است و بیشترین تعداد سایت‌های نسل پنجم در ایران را دارد. ایرانسل در مرداد ۱۳۹۹ خدمات 5G را به صورت تجاری شروع کرد و در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد سایت‌های 5G خود را به ۹ سایت رساند. این اپراتور از ابتدای ۱۴۰۱، پروژه «توسعه فراگیر 5G در سراسر ایران» را آغاز کرد و ۸ شهریور ماه امسال خبر از راه‌اندازی ۱۰۶ سایت نسل پنج داد. این اپراتور دیروز نیز چهارصدمین سایت 5G خود را افتتاح کرد.

حسن بولوردی، معاون فنی ایرانسل با اشاره به پشتیبانی گوشی‌های 5G در شبکه ایرانسل خبر از ۳۰۰ هزار کاربر فعال روازنه در شبکه‌ی 5G این اپراتور داد و گفت: «در حال حاضر گوشی ۴.۷ میلیون کاربر در شبکه ایرانسل قابلیت دسترسی به 5G را دارند که به دلیل مشکلات لاک‌بودن برخی برندها، تعدادی حدود ۲.۳ میلیون گوشی، قابلیت استفاده از شبکه 5G ایرانسل را دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که روزانه ۳۰۰هزار نفر از شبکه 5G ایرانسل استفاده می‌کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات