وزیر ارتباطات: تمام زیرساخت‌های وزارتخانه پای کار پیام‌رسان‌ها آمده‌اند

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
عیسی زارع‌پور
به گفته وزیر ارتباطات تمام زیرساخت‌های وزارتخانه پای کار پیام‌رسان‌ها آمده‌اند تا خدمات باکیفیت به مردم ارائه بدهند.
تبلیغات

زارع‌پور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران از برقراری تماس‌ صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های کشور گفت که روز به روز بر کیفیت‌شان افزوده می‌شود. او اعلام کرد روزانه چند میلیون تماس صوتی و تصویری از طریق پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود: «چهار پنج‌ تا از پیام‌رسان‌هایی که امروز مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند این قابلیت را دارند. ایتا هم که در این مدت بیشترین اقبال بعد از روبیکا به آن شده به زودی نسخه جدیدش منتشر می‌شود که قابلیت تماس صوتی تصویری در آن برقرار است.»

وزیر ارتباطات در ادامه همچون گذشته در مورد پلتفرم‌های خارجی گفت که از فعالیت هر پلتفرم خارجی که به قواعد جمهوری اسلامی یا حداقل قواعد خودشان پایبند باشند استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به سخنرانی شب گذشته رئیس جمهوری در صدا و سیما در مورد فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ گفت: «این مصوبه هم ربطی به وزارت ارتباطات و دولت ندارد و تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه گرفته شده است.»

شورای عالی امنیت ملی از روسای سه قوه، وزرای کشور، امور خارجه و اطلاعات، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندگان کل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و دو نماینده به انتخاب رهبر تشکیل می‌شود.

اینترنت اساتید دانشگاه مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگاران گفت ما با تبعیض در دسترسی به اینترنت کاملا مخالف هستیم و داریم امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای همه جای کشور فراهم می‌کنیم: «در حال پیگیری هستیم که همان اینترنتی که مردم در شمال شهر تهران دارند همان اینترنت پرسرعت را در دورترین نقاط روستایی هم داشته باشیم.» سپس با اشاره به دسترسی روستاها به شبکه ارتباطی و وعده اجرای فیبر نوری در روستاها پس از کلان‌شهرها گفت: «از این جهت هیچ تبعیضی بین مردم وجود ندارد.»

زارع‌پور در ادامه گفت اینترنت خبرنگاری یا اینترنتی که قرار است به اساتید دانشگاه تعلق بگیرد مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و برای سایت‌هایی است که ما را تحریم کرده‌اند یا سایت‌هایی که فیلتر شده‌اند اما کاربردهای علمی و فناوری هم دارند: «داریم تلاش می‌کنیم که در مصادیق فیلترینگ هم بازنگری شود و این‌ها برای عموم مردم باز شود. در کارگروه به ما تکلیف شده که برای اساتید محترم دانشگاه ابزاری فراهم کنیم که بتوانند در سایت‌های تحریمی که عمدتا برای دانلود مقالات علمی و پژوهشی است کار علمی شان را انجام بدهند. این به طور روتین دارد انجام می‌شود و مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات