امکان خرید بیمه قسطی بدون چک و سفته توسط آیتول

یک‌شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
آیتول
آیتول برای اولین بار در ایران امکان خرید بیمه قسطی بدون نیاز به چک و سفته را فراهم کرد.
تبلیغات

این خدمت با توجه به نیاز کاربران در شرایط اقتصادی کنونی، برای اولین بار در ایران از اوایل مرداد ماه سال جاری ارائه شده تا خرید بیمه برای مالکان خودرو تسهیل شود. در سرویس خرید اقساطی بیمه از آیتول، فرایند مراجعۀ کاربران و دریافت خدمات نسبت به شیوه‌های سنتی خرید بیمه، آسان‌تر شده و طی بررسی‌هایی که برای برآورد ریسک‌ها از سوی آیتول انجام گرفته، بر نوآوری و ایجاد طرحی نو به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، تأکید شده است.

با استفاده از این سرویس آیتول، بیمه‌گذاران می‌توانند وجوه مربوط به خرید یا تمدید بیمه‌نامه‌ خود را بر اساس مدل قراردادی و اعتبارسنجی آیتول پرداخت کنند. سررسید اقساط به منظور تمدید یا خرید بیمه‌نامه نیز همان تاریخ صدور بیمه نامه است و آخرین مهلت پرداخت صورتحساب تا ۵ روز بعد از تاریخ سررسید است که در صورت عدم پرداخت صورت حساب در موعد مقرر، بیمه‌گذار مشمول بدحسابی می‌شود.

در کنار خرید بیمه قسطی بدون چک و سفته، کاربران آیتول از امکان مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه¬ای، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، خرید آسان و سریع بیمه‌نامه، صدور سریع بیمه‌نامه از تمام شرکت‌‌های بیمه و تضمین بهترین قیمت بهره‌مند می‌شوند.

سعید دولتی، قائم مقام مدیر عامل آیتول درباره فرایند اجرایی شدن این سرویس می‌گوید: روند عملیاتی شدن این محصول از ۶ ماه پیش آغاز شده و در این مسیر، ریسک‌های پیش رو، مدیریت آن‌ها و فرایندهای پیچیده‌ برای رسیدن به نتیجه معقول مورد بررسی قرار گرفته است. به گفته وی با این‌که سرویس‌های بی.ان.پی.ال (BNPL) که در زمینه فروش اعتباری فعالیت می‌کنند سرویس‌های موجهی به شمار می‌روند و می‌توانند مورد استفادۀ شرکت‌های زیادی قرار بگیرند، اما به دلیل ماهیت آنلاین آیتول و نیاز به عملکرد سریع، این سرویس مورد استفاده قرار نگرفت.

وی در مورد چگونگی ارائه این سرویس بدون ضمانت می‌افزاید: تنها کاری که ما انجام داده‌ایم این است که تخمینی از فروش زده‌ و به اندازۀ معادل کل آن چک داده‌ایم؛ به این ترتیب تعهد پرداخت را آیتول به شرکت‌های بیمه داده‌ است، یعنی اگر سررسید بیمۀ کاربر برسد و کاربر اقساط را پرداخت کند یا نکند، تغییری در مدل پرداخت شرکت‌های بیمه رخ نمی‌دهد. در واقع ضمانت در قرارداد به‌واسطۀ سیستم بانکی، به‌عنوان راه‌حلی در روند ارائه خدمات پیش‌بینی شده‌ است.

آیتول به عنوان سامانه یکپارچه خدمات خودرویی که سرویس‌های جامع خودرویی را به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن خود ارائه کرده، خرید بیمه شخص ثالث اقساطی و بدنه را به عنوان جدیدترین خدمت خود در راستای تحقق وعده این برند مبنی بر پاسخ به تمام دغدغه‌های خودرویی کاربران، در لیست خدمات خود قرار داده است.

آیتول امیدوار است سایر کسب و کارها نیز از ظرفیت ریسک‌پذیری خود بهره‌مند شده و در راستای سهولت استفاده از سرویس‌های ارائه شده، شرایط منعطف و اقتصادی را برای کاربرانشان ایجاد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات