مدیر مسئول روزنامه اطلاعات: دسترسی حداکثری به اینترنت حق مردم است، با آن بازی نکنیم

یک‌شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
عباس صالحی
سید عباس صالحی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، با انتقاد از قطعی اینترنت نوشت: «محدودیت دسترسی به اینترنت اعصاب و روان مردم را بهم می‌ریزد.»
تبلیغات

تصمیمات اخیر در خصوص قطعی اینترنت به بهانه‌های مختلف، که آخرین نمونه آن در زمان برگزاری مرحله اول کنکور ۱۴۰۱ اعمال شد و موجی از اعتراضات را به همراه داشت، باعث شده بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران قطع کردن اینترنت به‌عنوان اولین گزینه روی میز برای مواجهه با مسائل مختلف را مورد انتقاد قرار دهند.

سید عباس صالحی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، نیز در صفحه شخصی توییتر خود به همین موضوع واکنش نشان داده است. او اینترنت را یک نیاز ضروری دانسته که قطع شدنش به اندازه قطعی دسترسی به گاز، برق و آب حائز اهمیت است.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در این توییت نوشته است: «قطع اینترنت با انبوه نیازهای روزمره، کم‌تر از قطع گاز و برق و آب نیست، اما متاسفانه هنوز هم دسترسی به اینترنت را تزیینی و تفننی می‌دانیم و با قطع‌های پیوسته و یا محدودیت دسترسی اعصاب و روان مردم را بهم می‌ریزیم. دسترسی حداکثری به اینترنت حق مردم است. با آن بازی نکنیم.»

توییت قطعی اینترنت

صالحی اعتقاد دارد اینترنت به مثابه امری تزیینی و تفننی در نظر گرفته شده است که بدون توجه به ضرورت دسترسی به آن، با هر بهانه‌ای و پس از هر رخدادی مختل، محدود و قطع می‌شود. این در حالی است که به زعم او، اینترنت با زندگی روزمره مردم گره خورده و باید دسترسی حداکثری به آن وجود داشته باشد.

پیش از این، عضو سابق هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی هم به مساله قطعی موقتی اینترنت همراه در زمان برگزاری آزمون کنکور واکنش نشان داده بود و با توجه به زیان اقتصادی ناشی از آن اعلام کرده بود: «اتفاقی که در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه رخ داد، نشان می‌دهد که توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، فقط در حد شوخی و شعار است و هیچ‌کس روی این موضوع حساسیت ندارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات