راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های جدید پایش ماهواره‌ای

دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سامانه پایش ماهواره‌ای سنجش از دور
سازمان فضایی ایران خبر داد ۹ سامانه سنجش از دور در مراحل تکمیل و راه‌اندازی قرار دارند و شش سامانه دیگر نیز در دست اقدام هستند.
تبلیغات

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان فضایی ایران، این سامانه‌ها شامل سامانه پایش ماهواره‌ای ابر و برف، سامانه پایش صیدگاه‌های آبی جنوب کشور، سامانه پایش ماهواره‌ای جابه‌جایی سطح زمین، سامانه پایش ماهواره‌ای ساخت‌و‌ساز در عرصه‌های طبیعی و شناسایی و تفکیک سنگ آهن با استفاده از روش‌های نوین پردازش تصاویر ماهواره‌ای است.

با‌توجه‌به ابلاغ توسعه این سامانه‌های سنجش از دور به مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی، این مرکز در نظر دارد از ظرفیت کسب‌و‌کارها و پژوهشگرهای این حوزه برای توسعه و راه‌اندازی این سامانه‌ها استفاده کند. از‌این‌رو، سازمان فضایی ایران از علاقه‌مندان دعوت کرده است تا تجربه‌های و پیشنهادهای خود را برای همکاری ارسال کنند.

راه‌اندازی سامانه‌های کاربردی در حوزه سنجش از دور به‌منظور بهره‌برداری و ارائه توانمندی‌های فناوری فضایی در کشور، در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار گرفته و هدف از تعریف این سامانه‌ها، معرفی ظرفیت‌های کاربردی فناوری سنجش از دور، حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی، ترویج استفاده از سنجش از دور در بین سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و ارائه خدمات به جامعه کاربران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات