دایرکت دبیت بازار از مرز ۱۰ هزار تراکنش روزانه گذشت

سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
برای اولین بار در صنعت پرداخت کشور، تعداد تراکنش‌های سرویس پرداخت مستقیم (دایرکت دبیت) در اپ‌استور بازار  از مرز ۱۰ هزار در روز گذشت.
تبلیغات

بهزاد معماری، مدیر ارشد اجرایی بخش پرداخت بازار می‌گوید این اتفاق نویدبخش شکل‌گیری فرهنگ استفاده از یک سرویس جدید در بین کاربران ایرانی است. او ضمن بیان این نکته که در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر از کاربران، سرویس پرداخت مستقیم را در بازار فعال کرده‌اند، افزایش سهولت و راحتی کاربران و همچنین افزایش درصد موفقیت فرآیند پرداخت را از مهم‌ترین مزیت‌های این سرویس جدید عنوان می‌کند. به گفته وی، این شرکت در حال حاضر بیشترین قرارداد فعال پرداخت مستقیم و همچنین بیشترین تراکنش روزانه این سرویس را در کشور در اختیار دارد.

کارن بازغی، مدیر توسعه کسب و کار پرداخت بازار با بیان اینکه پیشرفت زیرساخت‌های بانکی به توسعه صنعت پرداخت کمک می‌کند افزود: اگر بانک‌ها در ارائه سرویس با کیفیت همکاری لازم ثبت می‌کردند، هم‌اکنون شاهد آمارهای چند برابری در سرویس پرداخت مستقیم بودیم. در حال حاضر بانک ملت با سهم ۷۰ درصدی پیشرو ارائه این سرویس در کشور است، بانک‌هایی همچون ملی، تجارت و کشاورزی به تازگی به این سرویس اضافه شده‌اند و بانک‌های بزرگی همچون صادرات، سپه و پاسارگاد هنوز امکانات فنی پرداخت مستقیم را ارائه نکرده‌اند و هیچ سهمی از تراکنش‌های این سرویس ندارند.

علی‌رغم این شرایط، مدیر توسعه کسب و کار پرداخت بازار امیدوار است با توجه هرچه بیشتر بانک‌ها به راهکار نوپای پرداخت مستقیم، در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول در روش‌های پرداخت کاربران و همچنین ایجاد یک مسیر درآمدی جدید برای بانک‌ها از محل کارمزد تراکنش‌های پرداخت مستقیم باشیم.

بازار با اشاره به  تمرکز خدمات خود بر ارائه راهکارهای جدید پرداختی به مشتریان و توسعه‌دهندگان، اعلام کرده است که به زودی سرویس پرداخت مستقیم را به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خارج از اپ‌استور بازار نیز عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات