جلسات تکمیلی طرح صیانت در مجلس از سر گرفته می‌شود

شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
عضو کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی اعلام کرد جلسات تکمیلی طرح صیانت با هدف ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.
تبلیغات

طرح صیانت که حدود یک سال است بررسی آن از دستور کار مجلس خارج شده، حالا و بعد از اعمال محدودیت برای اینترنت و فیلتر شدن برخی پلتفرم‌های مهم بین‌المللی، مانند واتساپ، اینستاگرام، گوگل پلی استور و...، بار دیگر مطرح شده است. این بار یکی از نمایندگان مجلس از برگزاری مجدد جلسات مربوط به این طرح خبر داده است.

خبرگزاری فارس به نقل از حسین نوش‌آبادی، نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک، نوشته است که جلسات طرح صیانت از هفته آینده مجددا برگزار خواهد شد؛ هدف از برگزاری این جلسات ارتقای فضای مجازی و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی عنوان شده است. نوش‌آبادی به هدف از وجود این کمیسیون اشاره کرده و گفته است: «هدف این کمیسیون رشد و ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی است که هم‌اکنون بعضی از نشانه‌های پیشرفت آن مشاهده می‌شود و از هفته آینده جلسات تکمیلی آن ادامه پیدا خواهد کرد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین فیلترینگ را یک اجبار خوانده و اظهار کرده است که با وجود عدم استقبال مسئولان از فیلتر شدن پلتفرم‌ها، در حال حاضر شرایطی بر کشور حاکم است که برخی شبکه‌های اجتماعی تبدیل به فضایی برای براندازی شده‌اند و این موضوع فیلترینگ را تبدیل به امری ضروری کرده است. او در این خصوص بیان کرد:

ما از فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی استقبال نمی‌کنیم اما امروز به اجبار با توجه به بهره‌برداری دشمن از این فضا آن را محدود کرده‌ایم و باید این پیام‌‌رسان‌ها طبق ضوابط و قوانین کشور ما فعالیت کنند، دشمنی‌های انجام‌گرفته در این فضا و پیام‌رسان‌ها برای براندازی است و این آشوب‌هایی که در کف خیابان می‌بینیم متأسفانه به‌عنوان سوژه براندازان مطرح شده است.

او در ادامه فیلترینگ این رسانه‌های معاند در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های بین‌المللی را یک خواسته ملی خوانده و در خصوص نحوه عمل این رسانه‌های در فضای مجازی چنین توضیح داده است: «دشمنان خدمات مسئولان و کارهای مهمی را که انجام گرفته است با سیاه‌نمایی در فضای مجازی و حقیقی وارونه جلوه می‌دهند.» به گفته نوش‌آبادی، این مسئله‌ تولید محتواهای مناسب در خصوص عملکرد کارهای بزرگ انجام گرفته را تبدیل به یک وظیفه می‌کند. با در نظر داشتن این وظیفه است که این نماینده مجلس بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جنگ ترکیبی صورت‌گرفته توسط دشمن تأکید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات