اینستاگرام فیلتر شد

چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
شواهد حاکی از آن است که دسترسی به اینستاگرام با IP ایران مسدود و این شبکه اجتماعی عصر روز چهارشنبه، سی‌ام شهریور، در ایران فیلتر شده است.
تبلیغات

عصر امروز، سی‌ام شهریور، اکثر کاربران دسترسی‌نداشتن به شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام را گزارش دادند. این شبکه روی اینترنت همراه و ثابت تمام اپراتورها ابتدا کُند شد و پس از مدتی بدون استفاده از VPN دردسترسی نبود.

این در حالی است که ظهر امروز و پس از جلسه هیئت‌دولت، وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که «به‌خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌ها که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود.» زارع‌پور اعمال این محدودیت‌ها را منوط به تصمیم‌گیری دستگاه‌های امنیتی خواند و اظهار کرد محدودیت‌های مذکور را این دستگاه‌ها اعمال می‌کنند.

هرچند ساعتی پس از انتشار این خبر، روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آن را تکذیب کرد و این اظهارات را حاصل اشتباه رسانه‌ها در انتشار خبر خواند، حالا دسترسی به اینستاگرام مسدود شده و شواهد حاکی از آن است که این شبکه‌ی اجتماعی فیلتر شده است.

هنوز خبر رسمی‌ای درباره‌ی فیلترینگ اینستاگرام منتشر نشده است؛ اما تجربه‌ی کاربران از‌دسترس‌خارج‌شدن این شبکه‌ی اجتماعی با IP ایران را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات