رئیسی دولت‌های پیشین را مقصر مشکلات فعلی اینترنت می‌داند

دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
رئیس جمهور تمام مشکلات فعلی اینترنت را ناشی از عملکرد نامطلوب دولت‌های پیشین دانست و از تلاش دولتش برای جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه ارتباطات و مخابرات خبر داد.
تبلیغات

ابراهیم رئیسی در نشست مطبوعاتی امروز (هفتم شهریور) خود به موضوعاتی از جمله کندی سرعت اینترنت در ماه‌های، توسعه فیبر نوری، اعطای اینترنت رایگان و عدم توسعه‌یافتگی زیرساخت‌های اینترنت کشور پرداخت و درباره این موضوعات به خبرنگاران توضیح داد.

در چندماه اخیر مسئله اختلال در اینترنت کشور و موضوع کاهش سرعت و افت کیفیت اینترنت مورد اعتراض کاربران و نقد کارشناسان قرار گرفته و وزارت ارتباطات هدف تمام این اعتراضات بوده است. هرچند رویکرد دولت نسبت به این انتقادات سکوت یا تکذیب بوده، اما تجربه کاربران و تحلیل صاحب‌نظران گواه آن است که وضعیت اینترنت در ماه‌های گذشته دچار تغییراتی شده است.

همین مشکلات اخیر در نشست خبری امروز رئیس‌جمهور نیز مطرح شده و خبرنگاران از رئیسی خواستند تا درباره شرایط کنونی اینترنت کشور توضیحاتی را ارائه کند.

ابراهیم رئیسی در پاسخ به علت کند شدن و بروز اختلالات در اینترنت که منجر به گلایه‌مندی مردم شده است، به عدم توسعه زیرساخت‌ها در سال‌های گذشته و دولت‌های پیشین ارجاع داده و اظهار داشت:

کارهایی در سنوات گذشته باید انجام می‌شد که انجام نشده است؛ اگر زیرساخت‌ها کامل شده بود، الان ما مشکل نداشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به این که دولت او در تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه ارتباطات و مخابرات است، به نوعی تمام مشکلات فعلی را ناشی از عملکرد نامطلوب دولت‌های پیشین در سال‌های گذشته دانست. البته به گفته او تا پایان دوره دولت سیزدهم، این مشکلات برطرف خواهد شد و دولت در تلاش است ازطریق همکاری با بخش خصوصی این هدف را محقق کند.

او در ادامه به تلاش‌های خود در راستای رفع مشکلات موجود در اینترنت کشور اشاره کرده و اعلام کرد که شخصاً این موضوع را به‌طور خاص پیگیری کرده و به همین منظور وزیر ارتباطات را موظف به ارائه ماهانه دو گزارش درباره پیشرفت کار شورای عالی فضای مجازی کرده است.

توسعه فیبر نوری یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم در راستای توسعه اینترنت بوده و زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز همواره توسعه این فناوری را یکی از اهداف مهم این وزارتخانه می‌داند. ابراهیم رئیسی نیز در نشست امروز خود با تأکید بر اهمیت فیبر نوری، به تشریح تأثیرات توسعه این فناوری پرداخت و گفت:

از ابتدای دولت ۱٫۵ میلیون خانه به فیبر نوری، که می‌تواند سرعت را ۱۰ برابر بالا ببرد، دسترسی پیدا کردند. وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرده تا پایان سال پنج میلیون امکان دسترسی به فیبر نوری وجود خواهد داشت.

علاوه‌بر‌این، هدف‌گذاری‌های پیشین وزارت ارتباطات در حوزه توسعه فیبر نوری این بود که تعداد پورت‌های فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ میلیون برسد؛ رئیس‌جمهور امروز هم به این عدد اشاره کرده و رسیدن به ۲۰ میلیون پورت را هدف وزارت ارتباطات خواند.

موضوع اعطای اینترنت رایگان به اقشار نیازمند نیز موضوع دیگری بود که در مدت اخیر مورد تأکید وزارت ارتباطات قرار گرفته بود؛ ابراهیم رئیسی نیز به این مسئله اشاره کرده و اعلام کرد که امکان دسترسی دهک‌های پایین به اینترنت میسر شده و دسترسی سه دهک اول جامعه به اینترنت رایگان شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات