خرید و فروش سگ و گربه در سایت دیوار ممنوع شد

سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پلتفرم دیوار در راستای مخالفت با کالاانگاری حیوانات خرید و فروش سگ و گربه ازطریق این پلتفرم را ممنوع کرد.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی دیوار، این پلتفرم در راستای مخالفت با کالاانگاری حیوانات، سعی دارد با ارائه راهکارهای خاصی از خرید و فروش حیوانات وحشی، سگ و گربه در سایت و اپلیکیشن دیوار جلوگیری کند تا سودجویان، این فضا را به حیاط خلوت خود تبدیل نکنند.

پلتفرم دیوار در توضیح این اقدام خود، نوشته است:

حیوان کالا نیست، بهتر است به جای خرید حیوانات خانگی، سرپرستی آن‌ها را به عهده بگیرید. همچنین، خرید و فروش حیوانات وحشی، سگ و گربه در دیوار ممنوع است. در صورت دیدن آگهی‌هایی با این مضمون، حتماً آن را گزارش کنید.

سایت دیوار از فروردین امسال به‌طور رسمی مانع انتشار آگهی‌های خرید و فروش توله زیر دو سال شده است. از نخستین روزهای تیر ماه سال جاری نیز خرید و فروش سگ و گربه در این پلتفرم ممنوع شد. این پلتفرم فیلد قیمت برای آگهی حیوانات خانگی را حذف کرده و تنها اجازه واگذاری آن‌ها را می‌دهد.

به گفته روابط عمومی هرچند با وجود این ممنوعیت، همچنان ممکن است تحت عنوان واگذاری خرید و فروش حیوانات انجام شود؛ اما این موضوع جزء قوانین این پلتفرم نبوده و با گزارش کاربران، آگهی مورد نظر حذف شده و آگهی‌گذار بلاک خواهد شد.

علاوه‌براین، یک تیم به صورت حرفه‌ای بر این موضوع نظارت می‌کنند و نشانه‌های خرید و فروش در آگهی‌ها را رصد و شناسایی می‌کنند تا از انتشار این آگهی‌ها جلوگیری شود.

ممنوعیت واگذاری توله‌های زیر دو ماه

دیوار علاوه بر اعمال ممنوعیت برای خرید و فروش سگ و گربه، مانع از واگذاری توله‌های سگ و گربه شده و در خصوص این اقدام خود چنین توضیح داده است: «با توجه به قیمت بالای توله سگ‌‌های تزئینی یا گربه‌های نژاددار، گاه برخی افراد که ممکن است صلاحیت لازم را هم نداشته باشند در مراکز غیرمجاز و در شرایط غیر بهداشتی، اقدام به توله‌کشی از این حیوانات می‌کنند؛ تجارتی سیاه که در غیاب نظارت صحیح، حقوق حیوانات را سلب می‌کند.»

طبق اعلام دیوار، مراکز نگه‌داری غیر بهداشتی، تغذیه نامناسب مادر و توله‌کشی‌های مداوم که جان سگ را به خطر می‌اندازد و جداسازی سریع توله‌ها از مادر، افسردگی مادر و در بسیاری از موارد، مرگ توله‌ها را به‌دنبال دارد. در همین راستا این پلتفرم با هدف جلوگیری از انجام توله‌کشی و جداکردن توله‌های کوچک از مادر و فروش آن‌ها، اجازه درج آگهی واگذاری را نیز نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات