حمایت از کودکان بی‌سرپناه در طرح نیکوکاری اسنپ

سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
طرح جدید نیکوکاری‌ اسنپ‌کلاب با نام «حمایت از کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳ سال» اجرایی می‌شود.
تبلیغات

به گزارش زومیت و به نقل از روابط عمومی اسنپ، طرح حمایت از کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳ سال توسط اسنپ و با همکاری مؤسسه خیریه «طلوع بی‌نشان‌ها» اجرایی می‌شود. این طرح نهمین طرح نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی است. هدف از اجرای این طرح کمک به تجهیز و راه‌اندازی خانه‌ای امن برای حمایت از کودکان بی‌سرپناه است که درمعرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

خانه‌ امنی به نام سرای فراز

در این طرح نیکوکاری بخشی از هزینه‌های تجهیز و راه‌اندازی خانه امن با نام «سرای فراز» تأمین خواهد شد. سرای فراز، خانه‌ای امن برای کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳ سال است که درمعرض آسیب‌های اجتماعی مانند کارتن‌خوابی، اعتیاد و غیره قرار دارند.

این طرح با همکاری سازمان مردم‌نهاد و غیردولتی «طلوع بی‌نشان‌ها» اجرا می‌شود که خدمات تخصصی به زنان، مردان و کودکان آسیب‌دیده از اعتیاد و کارتن‌خوابی ارائه می‌دهد و فعالیت خود را در هفت حوزه جذب، درمان، سرپناه، آموزش، اشتغال، بازگشت به خانواده و بازگشت به بدنه جامعه متمرکز کرده است.

پیش از این و از سال ۱۳۹۶ «سرای نور» به‌عنوان یکی از مراکز حمایتی طلوع و با مجوز سازمان بهزیستی، اقدام به پذیرش کودکان و نوجوانان پسر ۷ تا ۱۸ سال بی‌سرپناه کرده است که در زمره کودکان کار و خیابان هستند.

پس از تکمیل طرح سرای فراز کودکان مستقر در این مرکز از امکانات زندگی و خدمات مختلفی از جمله مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی، پزشکی، دندان‌پزشکی، تحصیلی، فرهنگی، تفریحی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

نحوه‌ مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ

کاربران اسنپ می‌توانند بدون پرداخت وجه و تنها با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز کاربران، مبلغ ۴۰۰۰ تومان به تجهیز و راه‌اندازی سرای فراز کمک می‌کند. اسنپ طرح‌های نیکوکاری دیگری برای حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت، کمک به اشتغال مادران کم‌برخوردار، تجهیز خانه‌های شهرستان دلگان و تصفیه‌ آب روستاهای سیستان و بلوچستان نیز دارد که کاربران می‌توانند ازطریق امتیازهای خود در اسنپ‌کلاب در آن‌ها مشارکت داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات