مسیریاب نشان نسخه جدید دستیار سخنگوی خود را معرفی کرد

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان در نسخه به‌روزرسانی شده خود، سخنگوی نقشه‌خوان خود را با نام «منیژه جدید» معرفی کرد. این سخنگوی جدید نسبت به سخنگوی نسخه پیشین، لحنی غیررباتیک و انسانی‌تر دارد.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی نقشه و مسیریاب نشان، این اپلیکیشن که پیش از این نیز اولین مسیریاب با قابلیت خواندن نام خیابان‌ها و کوچه‌ها بود، در نسخه جدید خود از دستیار صوتی هوشمندتری بهره می‌برد که با برخورداری از هوش مصنوعی کارآمدتر، لحن زیباتر و انسانی‌تری دارد. «منیژه جدید»، سخنگوی جدید مسیریاب نشان، در نسخه اخیر این اپلیکیشن ارائه شده و کاربران با به‌روزرسانی این مسیریاب می‌توانند از آن استفاده کنند.

طبق اعلام روابط عمومی نشان، مراحل آماده‌سازی «منیژه جدید» با همکاری یک شرکت داخلی از یک سال قبل آغاز شده و اکنون دردسترس کاربران قرار دارد. جواد عامل، مدیرعامل نقشه و مسیریاب نشان، در خصوص مراحل آماده‌سازی و تهیه این سخنگوی جدید گفت:

شیوه آماده‌سازی این دستیار صوتی ترکیبی از آواسازی در استودیو با استفاده از گویندگان حرفه‌ای و سپس به کارگیری الگوریتم‌های جدید و هوشمندتر برای تبدیل دستورها و متن به گفتار (Text-to-Speech) بوده است. به این شکل دستیار جدید در کنار لحنی شیوا و کاملاً انسانی، با کمک هوش مصنوعی جدید نام تمام خیابان‌ها را نیز به شکلی رساتر، زیبا‌تر و دل‌نشین‌تر بیان می‌کند.

با اضافه شدن این سخنگوی جدید به مسیریاب نشان، اکنون ۱۲ سخنگو در اپلیکیشن نشان فعال است که به زبان‌های فارسی و ترکی آذری عرضه شده و قابل استفاده هستند. پس از به‌روزرسانی اپلیکیشن، برای کاربرانی که زبان فارسی را به‌صورت پیش‌فرض انتخاب کرده‌اند، این دستیار صوتی جدید فعال می‌شود و کاربرانی که پیش از این از سخنگوهایی به زبان‌های دیگر استفاده می‌کردند، می‌توانند از بخش تنظیمات/سخنگو، «منیژه جدید» را انتخاب و فعال کنند.

«منیژه جدید» دومین به‌روزرسانی مهم نقشه و مسیریاب نشان در ماه‌های اخیر است که پس از عرضه‌ی قابلیت‌های «رادیو نشان» و «کنکاش»، که درحال‌حاضر میلیون‌ها کاربر به شکل ماهانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، ارائه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات