معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات:‌ گمرک نباید شبکه اجتماعی اختصاصی داشته باشد

سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات در واکنش به استفاده گمرک از پیام‌رسان We برای انجام امور داخلی خود گفت این کار خلاف مصوبات دولت است و گمرک باید از سیستم یکپارچه دستگاه‌های اجرایی استفاده کند.
تبلیغات

روز گذشته (۵ اردیبهشت) زومیت در گزارشی خبر داد که از این پس کاربران برای دریافت کد رجیستری گوشی باید پیام‌رسان ایرانی We را نصب کنند و این یک فرایند اجباری است. در ادامه این خبر گمرک پس از پیگیری زومیت در ابتدا با تأیید این خبر اعلام کرد که «پیام‌رسان We» متعلق به گمرک است و مراحل پیامکی رجیستر گوشی ازطریق این پیام‌رسان انجام خواهد شد. چند ساعت بعد سخنگوی گمرک با تکذیب این خبر و ارائه اطلاعات تکمیلی به زومیت خبر داد که: «استفاده از پیام‌رسان We برای رجیستر تلفن‌همراه رویه «مسافری» به هیچ‌وجه اتفاق نیفتاده و خبری را که در این زمینه اعلام شده است، کاملاً رد می‌کنند.»

روح‌الله لطیفی تأکید کرد که پیام‌رسان We برای ذی‌نفعان گمرک مانند تجار، کارگزاران گمرکی و رانندگانی که در مبادی ورودی و خروجی گمرک اقدام به حمل بار و جابه‌جایی کالا می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق گفته او پیام‌رسان We اخیراً جهت دریافت پیامک مراحل مختلف گمرکی برای این ذی‌نفعان گمرک استفاده می‌شود.

حالا در جدیدترین اتفاق معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده که این کار گمرک خلاف مصوبات دولت است. رضا باقری اصل در این مورد به ایرنا گفت:

براساس مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات و همین‌طور تأکیدی که رئیس جمهوری در اجرایی شدن مصوبات آن دارند، تمامی ارتباطات دستگاه‌های اجرایی با مردم باید ازطریق سیستم «پیام ایران» از سرشماره پیامکی دولت، کارپوشه ایرانیان و USSD دولت صورت بگیرد. برخی از دستگاه‌ها نیز اکنون در حال استفاده از آن هستند.

به گفته او گمرک جمهوری اسلامی ایران با ایجاد یک شبکه اجتماعی و درست کردن یک کانال ویژه، هزینه مضاعفی ایجاد کرده و حتماً باید از شبکه «پیام ایران» استفاده کند.

باقری اصل تأکید کرد:

سازمان تنظیم مقررات و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره این موضوع به گمرک تذکر داده‌اند و خیلی سریع باید ترتیبی اتخاذ شود تا مردم وصول پیام‌ها را از بستر یکپارچه دولت داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد که زیرساخت این شبکه توسط سازمان فناوری اطلاعات آماده شده و گمرک برای ارتباط گرفتن با مردم نیاز به ایجاد شبکه جدید ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات