سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس راه‌اندازی می‌شود

شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامانه شفافیت داوطلبانه آرای نمایندگان مجلس به سایت پارلمان مجازی ایران اضافه خواهد شد.
تبلیغات

به گزارش زومیت، سایت پارلمان مجازی ایران در توییتر خود از اضافه شدن سامانه «شفافیت داوطلبانه آرای نمایندگان» در این سایت خبر داد. براساس اعلام این سایت، این سامانه با پیگیری برخی نمایندگان در مسیر تحقق شفافیت آرا در سایت پارلمان مجازی قرار گرفته و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

سایت پارلمان مجازی ایران سال ۹۹ راه‌اندازی شد. در این سایت هر نماینده دفتر مجازی دارد و مردم می‌توانند از این طریق با نماینده موردنظر صحبت کنند. البته هنوز آمار دقیقی از اینکه چند درصد مراجعات نمایندگان ازطریق این سایت صورت می‌گیرد، وجود ندارد. طرح‌ها و لوایح و مشروح اخبار صحن علنی مجلس همچنین در این سایت قرار گرفته است.

شفافیت آرای نمایندگان از جمله طرح‌هایی است که از مجلس دهم پیگیری می‌شود و هنوز به نتیجه نرسیده است. نخستین بار ۱۴ شهریور سال ۹۷ در مجلس دهم این طرح به رأی گذاشته شد اما با مخالفت روبه‌رو شد. این موضوع در حالی است که پیش‌تر نمایندگان در رسانه‌ها از این طرح حمایت کرده بودند. مجلس یازدهم با شعار شفافیت آرای نمایندگان آغاز به کار کرد؛ اما کلیات آن در صحن علنی رد و به کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شد. قرار بر این شد تا در این کمیسیون پیشنهادهای نمایندگان هم در آن طرح گنجانده شود و طرحی پخته‌تر به صحن مجلس بازگردد. وقتی هم که ۱۵ بهمن‌ ماه سال گذشته بار دیگر این طرح به رأی گذاشته شد، نمایندگان با آن مخالفت کردند. پس از اینکه طرح مسکوت ماند، برخی نمایندگان در شبکه‌های اجتماعی‌شان آرای خود به طرح‌ها و لوایح را منتشر می‌کردند.

تا اینکه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱، اعلام کرد قرار است در ماه رمضان طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در صحن علنی به بحث گذاشته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات