هلدینگ فناپ سهامدار ۶۵ درصد از ابر آروان شد

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هلدینگ فناپ در سومین دور از سرمایه‌گذاری خود روی ابر آروان، با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به این شرکت، ۶۵ درصد از سهام آن را به دست آورد.
تبلیغات

به گزارش زومیت، در ادامه برگزاری پنجمین رویداد سوار ابرها، در کنار معرفی محصولات جدید شرکت ابر آروان، از جذب سرمایه جدید این شرکت از سمت هلدینگ فناپ خبر داده شد. مدیران ابر آروان این سرمایه‌گذاری را بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ ایران در حوزه‌ی دیتاسنتر ابری عنوان کردند.

در این زمینه کیوان جامه‌بزرگ، ناخدای راهبردی و رئیس هییت‌مدیره ابر آروان روی صحنه‌ی سوار ابرها آمد و از طرح‌های توسعه‌ای ابر آروان خبر داد. جامه‌بزرگ از تصویب آخرین مرحله‌ی افزایش سرمایه‌ی آروان در هییت‌مدیره‌ی شرکت و ارزش‌گذاری ۱،۵۰۰ میلیارد تومانی ابر آروان در فرایند جذب سرمایه‌گفت:

گروه فناپ در این مرحله از افزایش سرمایه، ۵۰۰ میلیارد تومان به‌شکل مستقیم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای داخلی و بین‌المللی آروان سرمایه‌گذاری می‌کند. همچنین جدا از بحث افزایش سرمایه، فناپ در نقش شریک استراتژیک ابر آروان ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سخت‌افزاری دراختیار آروان قرار می‌دهد تا یکی از بزرگ‌ترین دیتاسنترهای ابری خاورمیانه را به بهره‌برداری رساند.

به‌گفته‌ی کیوان جامه‌بزرگ، دیتاسنتر نیما در پارک فناوری پردیس، با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری و ظرفیت ۵۴۴ رک راه‌اندازی خواهد شد. طبق توضیحات ارائه شده در این رویداد، دیتاسنتر نیما، مجهز به دو ماژول ۲۰۰ رکی برای خدمات Public Cloud و ۶ ماژول ۲۴ رکی برای خدمات Private Cloud خواهد بود. این دیتاسنتر با زیربنای ۶هزار و هشتصد متر مربع، با ۴.۵ مگاوات برق، ۳ هزار تن ظرفیت Cooling و براساس استانداردهای Tier3 و BICSI 002 طراحی و در حال اجراست.

جامه‌بزرگ در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه آروان وارد سطح تازه‌ای از بلوغ شده است، گفت: «در مرحله‌ای هستیم که با سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های دیگر تلاش می‌کنیم زنجیره‌‌ی محصولات و فناوری خود را با سرعت بالاتری تقویت کنیم. اسپارا اولین سرمایه‌گذاری آروان در این مسیر بود. جایی که آروان در کنار ۵ شرکت دیگر گروه فناپ کمک کردند تا یک شرکت امنیتی بزرگ و قدرتمند شکل گیرد.»

جامه‌بزرگ، گام بعدی سرمایه‌گذاری آروان را خرید ۱۰۰ درصد سهام و آغاز فرایند Merge and Acquisition یک شرکت DBaaS برای کاهش time to market آروان در گسترش زنجیره محصولاتش اعلام کرد.

*برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این سرمایه‌گذاری می‌توانید مصاحبه زومیت با پویا پیرحسینلو، ناخدای اجرایی ابرآروان را ازطریق این لینک بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات