رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت تغییر کرد؛ امیر محمدزاده لاجوردی جایگزین حمید فتاحی شد

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر محمدزاده لاجوردی به‌عنوان معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شد.
تبلیغات

به‌گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تقدیر و تشکر از حمید فتاحی، در حکمی امیر محمدزاده لاجوردی را به سِمَت معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب کرد.

«افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت شبکه زیرساخت کشور با اولویت استفاده از تجهیزات بومی»، «افزایش ظرفیت و میزان ترانزیت ترافیک بین‌الملل در راستای تبدیل‌شدن کشور به هاب منطقه‌ای ترافیک اینترنت»، «بهینه‌سازی و اصلاح مهندسی ترافیک شبکه و تمرکززدایی از آن» و «ارتقای امنیت و افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه مادر مخابراتی درمقابل تهدیدات» از مهم‌ترین انتظارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از لاجوردی محسوب می‌شود که در حکم انتصاب لاجوردی آمده است.

براساس این گزارش، لاجوردی فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و یک دوره پسادکتری را نیز در این دانشگاه در حوزه امنیت شبکه‌های کامپیوتری گذرانده است.

لاجوردی از نخبگان جوان کشور است که جوایز و افتخارات متعدد علمی همچون «برگزیده سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی»، «ریاست هفتمین شاخه‌ی دانشجویی انجمن رمز ایران»، «برگزیده‌ی بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان دانش‌آموخته برتر کشور در سال ۱۳۹۹» و «برگزیده‌ی طرح پسادکتری بنیاد علوم ایران» ازجمله‌ی آن‌ها است.

«عضو هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت»، «مشاور و نماینده‌ی ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌ی امنیت فاوا»، «مشاور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ی قضاییه»، «مدیرفنی مرکز آپای دانشگاه صنعتی شریف» ازجمله مسئولیت‌های اجرایی مهم لاجوردی به‌شمار می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات