تمهیدات ویژه اپراتورهای ارتباطی برای نوروز ۱۴۰۱

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با زومیت اعلام می‌کند که آن‌ها با برنامه‌ریزی مشخص، تمهیدات ویژه‌ای برای دسترسی مناسب کاربران به اینترنت در ایام نوروز ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌اند.
تبلیغات

به‌گزارش زومیت، هنوز یک روز به پایان سال باقی مانده و کیفیت و سرعت کُند اینترنت همچنان باعث آزار و اذیت کاربران شده است. کیفیت پایین شبکه اینترنتی در حالی از حدود ۷ ماه پیش تا‌به‌امروز ادامه یافته است که عباسی‌شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری، در گفت‌وگو با زومیت در این زمینه اعلام می‌کند که آن‌ها مانند سال‌های گذشته جلسه‌های مشخصی با اپراتورهای ثابت و سیار برگزار کرده‌اند و هماهنگی لازم برای سرویس‌دهی مناسب در ایام نوروز با آن‌ها انجام شده است.

رئیس رگولاتوری در حالی از برنامه مشخص برای نگه‌داشتن بهبود مناسب در شبکه ارتباطی کشور می‌گوید که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، بسیاری از کاربران از قطع و اختلال در شبکه اینترنت خود ابراز نارضایتی می‌کنند. بااین‌حال، عباسی‌شاهکوه درباره برگزاری جلسه‌های ویژه نوروزی با اپراتورهای ارتباطی می‌گوید:

در جلسه‌هایی که با اپراتورها داشتیم، مسائلی را بررسی کرده‌ایم که به‌لحاظ جابه‌جایی جمعیت در شهرها و جاده‌ها با شروع سفر نوروزی برای اپراتورها از نظر فنی ممکن بود. سفرها باعث می‌شوند ترافیک مصرفی نقاط مقصد تغییراتی داشته باشد؛ بنابراین، این مسائل ازطریق اپراتورها بررسی شد تا افزایش ظرفیت‌های موردنیاز صورت بگیرد.

وی تأکید کرد که اولویت بعدی نیز این خواهد بود که مراکز تماس اپراتورها با مردم فعال باشند تا اگر اختلالی در مکالمه یا اینترنت بود، از این طریق پیگیری شود. عباسی ادامه می‌دهد که تمام تلاش رگولاتوری این است که اپراتورها در نوروز ۱۴۰۱ برای دسترسی به خدمات هیچ مشکلی نداشته باشند. به‌گفته او، اپراتورها تیم‌ها و تجهیزات فنی خود را برای ارائه خدمات در مراکز استان و برخی شهرستان‌های مرکز رفت‌وآمد مستقر کرده‌اند.

او در پایان یادآور شد که ظرفیت شبکه و اپراتورها مانند هر منبعی دیگر محدود است و اگر در یک لحظه زمانی خاص به‌صورت انفجاری تقاضا را افزایش دهیم، ممکن است با مشکل مواجه شویم. برای به‌وجود‌نیامدن چنین مشکلاتی، مردم باید درکنار سرویس تماس از سرویس پیامک یا پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات