قصه‌ها در اپلکیشن آی‌قصه ۱۰ میلیون بار شنیده شده‌اند

سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن آی‌قصه، استارتاپ حوزه انتشار قصه‌های صوتی کودکان و نوجوانان، در گزارش سالانه خود اعلام کرد در سال ۱۴۰۰ قصه‌هایش ۱۰ میلیون بار شنیده شده است.
تبلیغات

به گزارش زومیت، آی‌قصه زمستان ۹۷ اولین قصه خود را منتشر کرد. این استارتاپ تا سال ۹۸ در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام فعالیت می‌کرد و در سال ۹۸ اپلیکیشن خود را راه‌اندازی کرد و پس از آن به‌عنوان اپلکیشن راه خود را ادامه داد. حالا پس از گذشت ۳ سال از فعالیت، آی‌قصه تبدیل به پلتفرمی برای شنیدن کتاب صوتی برای نوجوانان هم شده است.

مخاطبان آی‌قصه یا کودکانی هستند که برای شنیدن قصه‌ها اپلکیشن را نصب‌کرده‌اند یا والدینی که برای بچه‌ها این کار را انجام می‌دهند. به همین خاطر پرسش‌نامه‌هایی برای مخاطبان ارسال شد که به تحلیل این مخاطبان کمک می‌کند.

براساس این گزارش این استارتاپ برای تولید قصه‌های خود با ۵۲ قصه‌گو، ۶۰ نویسنده و ۱۴ تصویرگر و بیش از ۳۳ نفردیگر با تخصص‌های برنامه‌نویسی، تدوین، گرافیک، حسابداری، پشتیبانی و غیره همکاری می‌کند.

قصه‌های آی‌‌قصه در سال جاری بیش از ۱۰ میلیون بار شنیده شده‌اند و اپلکیشن اندروید هم ۱۵۰ بار از گوگل‌پلی و کافه بازار دانلود و نصب شده است. بیش از ۵۰ درصد از والدین جزو مخاطبان اصلی آی‌قصه هستند؛ چون کودکان بیشتر با گوشی یا تبلت والدین خود به داستان‌ها گوش می‌دهند.

کودکان ۵ تا ۷ ساله بیشتر به قصه‌های آی‌قصه گوش می‌دهند. البته با اضافه شدن کتاب‌های صوتی نوجوان به اپلکیشن، انتظار می‌رود که مخاطبان نوجوان بیش از ۱۰ سال افرایش پیدا کنند.

آن‌طور که در این گزارش آمده کمتر از ۳۰ درصد از کودکان مخاطب آی‌قصه از گوشی استفاده می‌کنند. مخاطبان آی‌قصه همچنین با ۳۹٫۸ درصد بیشتر تهران زندگی می‌کنند و کمترین مخاطبان آی‌قصه در اهواز با ۳ درصد هستند.

تلاش تحریریه آی‌قصه این است تا کلیشه‌های منفی موجود در جامعه به قصه‌‌ها سرایت نکند. به همین خاطر قصه‌های دخترانه و پسرانه در داستان‌ها پیدا نمی‌شود. شخصیت‌های داستانی آی‌قصه به ترتیب ۴۲ درصد انسان‌ها، ۳۰ درصد حیوانات و ۲۸ درصد اشیاء و گیاهان هستند. در میان انسان‌ها نیز جنس شخصیت‌های داستان ۵۲ درصد دختران و ۴۸ درصد پسران را شامل می‌شود.

برنامه‌های نوروزی آی‌قصه

آی‌قصه در سال جاری همکاری‌هایی با نهادهای مختلف داشته است که این همکاری‌ها به انتشار قصه‌های صوتی جدید منجر شده است. جدیدترین قصه‌های حیوانکی، با همکاری دفتر یونسکو در ایران تولید شده‌اند. در هر قسمت از این داستان، به یکی از گونه‌های جدید جانوری ایران که درگیر بحران‌های محیط‌زیستی هستند، پرداخته می‌شود. این قصه‌ها از فروردین ۱۴۰۰ در قالب سی‌دی و همچنین در اپلیکیشن آی‌قصه دردسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. همکاری بعدی آی‌قصه، همکاری با آکادمی هوش مالی پارت است. قصه‌های دایناشهر حاصل این همکاری است و در این قصه‌های صوتی قرار است به کودکان مفاهیمی در حوزه سواد مالی آموزش داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات