تعویض پلاک خودرو و موتور سیکلت آنلاین شد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز ۹ اسفند مجلس تصویب کردند که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت خودرو و موتور سیکلت، آنلاین صورت گیرد.
تبلیغات

به گزارش زومیت، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی تبصره ۱۰ که بخش «قضایی، انتظامی، دفاعی» است؛ نیروی انتظامی را موظف کردند تا از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد کند که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط یا آنلاین انجام شود.

مراجعه حضوری اشخاص هم تنها برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد. البته در این مورد نیروی انتظامی هم وظایفی دارد.

اول اینکه پلاک را تنها از‌ طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه را بر‌ اساس جدولی که در این قانون آمده از متقاضی دریافت کند و سپس از تعرفه دریافتی سهم مؤسسه ذی‌ربط را به‌طور مستقیم پرداخت و مابقی را نزد خزانه‌داری کل واریز کند.

نیروی انتظامی همچنین به استناد تبصره (۱) ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقررشده توسط سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب‌ مربوطه نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات