افزایش هزینه پیامک به تصویب نمایندگان مجلس رسید

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل در دست یک زن
نمایندگان مجلس در جلسه صحن علنی امروز (۴ اسفندماه) افزایش هزینه پیامک در بودجه سال ۱۴۰۱ را تصویب کردند.
تبلیغات

به گزارش زومیت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۱ با بخش اول بند (ی) تبصره ۶ موافقت کردند. براساس این بند اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ سی (۳۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌کنند. قرار است بخشی از منابع حاصل از این درآمد، صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات شود.

در جریان بررسی بودجه برخی از نمایندگان پیشنهاد حذف بند مربوط به افزایش قیمت پیامک را داده بودند که مورد موافقت دیگر نمایندگان قرار نگرفت. در جلسه‌ی امروز محمدحسن آصفری، نماینده استان مرکزی، پیشنهاد‌دهنده حذف بند یادشده گفت:

مشکلات کنونی شبکه ارتباطی کشور به خصوص در روستاها به این دلیل است که بودجه‌های اختصاص‌یافته در سال‌های گذشته صرف توسعه زیرساخت‌ها نشده‌‌اند. پس به نظر من بهتر است افزایش هزینه هر پیامک مانند سال‌های گذشته همان ۱۰ ریال باشد.

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده قزوین نیز جزو موافق این پیشنهاد بود و در صحبت‌های خود به ناتوانی شرکت مخابرات ایران در توسعه شبکه خود و واگذاری‌های تلفن‌های جدید اشاره کرد. سیاهکلی گفت: «ما خواستار این هستیم تا نظارت بر بودجه‌های اپراتورها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر شود.»

در جلسه امروز نماینده دولت در مجلس و سخنگوی کمیسیون تلفیق بررسی بودجه مخالف این پیشنهاد بودند و اعلام کردند اگر قرار باشد زیرساخت‌ها به خصوص در بخش روستایی بهبود پیدا کنند، نیاز به تامین بودجه است و پس نباید این بخش حذف شود. در نهایت از میان ۱۱۹ نماینده، ۱۱۳ نفر با پیشنهاد حذف بند (ی) تبصره ۶ مخالفت کردند و افزایش قیمت پیامک در بودجه ۱۴۰۱ باقی ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات