نمایندگان مجلس تصویب کردند: حق‌السهم دولت از اپراتورهای همراه ۲ درصد افزایش یافت

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ با افزایش ۲ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورهای همراه موافقت کردند.
تبلیغات

به‌گزارش زومیت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده، با بخش ۲ بند «ی» تبصره ۶ موافقت کردند. براین‌اساس به حق‌السهم اپراتورهای همراه ۲ درصد اضافه می‌شود. سال گذشته این بند به بودجه اضافه شد که در آن زمان مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفت؛ اما درنهایت حق‌الامتیاز و حق‌السهم دولت از اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات مخابراتی پس از پایان قرارداد فعلی آن‌ها ۱۰ درصد افزایش یافت.

امسال کمیسیون تلفیق افزایش ۲ درصدی حق‌السهم را تنها محدود به ۳ اپراتور کرد و شامل باقی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی نمی‌شود. در جلسه امروز هم نماینده دولت مخالف این بند بود. حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه، اعلام کرد که این بند نشان می‌دهد دولت به تعهدات خود با بخش خصوصی پایبند نیست. با‌این‌حال، نمایندگان به این بند رای مثبت دادند.

البته سال گذشته شورای نگهبان این بند را مغایر قانون اساسی دانست و تأکید داشت نمی‌توان این میزان افزایش را به قراردادهای فعلی اپراتورها اعمال کرد. مجلس هم برای تأمین نظر شورای نگهبان، عبارت «پس از پایان قرارداد فعلی آن‌ها» را به این بند اضافه کرد. احتمال دارد امسال هم شورای نگهبان چنین ایرادی به این بند وارد کند.

عرضه‌کنندگان انواع بازی‌های خارجی مشمول ۱۰ درصد عوارض می‌شوند

نمایندگان مجلس همچنین در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱، وزارت ارشاد را موظف کردند تا از عرضه کنندگان انواع بازی‌های خارجی عوارضی معادل ۱۰ درصد قیمت فروش را دریافت کند. براساس بند «م» تبصره ۶، عرضه‌کنندگان انواع بازی‌های خارجی قابل‌نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و کنسول را مشمول عوارضی معادل ۱۰ درصد قیمت فروش شدند. نمایندگان تصویب این بند را عیدی به بازی‌سازان ایرانی دانستند. چون وجوه حاصله قرار است دراختیار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که زیرمجموعه وزارت ارشاد است، برای توسعه بازی‌های تولید داخل قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات