تسکو از مدل جدید اندرویدباکس خود با نام تسکو باکس تب اکو رونمایی کرد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت تسکو با میزبانی رویدادی در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ ماه، از مدل جدید اندرویدباکس خود با نام تسکو باکس تب اکو (TSCO Box Tab Eco) رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت توسن سیستم شرق که با برند تسکو به نام آشنایی در بازار سخت‌افزار کشور تبدیل شده است، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ ماه با میزبانی رویدادی در هتل اسپیناس خلیج فارس از مدل جدید اندرویدباکس خود رونمایی کرد. این محصول جدید با نام تسکو باکس تب اکو (TSCO BOX Tab Eco) وارد بازار کشور خواهد شد تا با قیمت کمتر نسبت به مدل قبلی یعنی تب ۱۰۰ پلاس بتواند با بهترین مدل‌های موجود در بازار رقابت کند.

نشست خبری پیش از رونمایی محصول با حضور آقایان جمال جعفری، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره، جلال جعفری، مدیر فروش و عضو هیئت مدیره و مهدی محمدی، سرپرست و مدیر پروژه‌ی تسکو و در جمع فعالان حوزه‌ی تکنولوژی و اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، مدیران تسکو به توضیحاتی در مورد تاریخچه‌ی فعالیت‌های تسکو طی بیست سال فعالیت در بازار سخت‌افزار کشور پرداختند و اشاره کردند که هدف اصلی تسکو، تولید کالای با کیفیت ایرانی و عرضه‌ی آن با قیمت مناسب در بازار کشور است تا کاربران ایرانی با صرف هزینه‌ی کمتر، به محصولاتی در حد و اندازه‌ی رقبای گران‌قیمت خارجی، دسترسی داشته باشند.

نشست خبری پیش از رونمایی تسکو باکس تب اکو

در جریان رونمایی از تب اکو، آقای محمدی اشاره کرد که پروژه‌ی تسکو باکس نیز با همین چشم‌انداز، از ۱۰۶۷ روز پیش کلید خورد تا تسکو بتواند یک اندرویدباکس همه‌کاره را با برچسب قیمتی کمتر از یک میلیون تومان در‌ اختیار خانواده‌های ایرانی قرار دهد. مسیر پروژه‌ی تسکو باکس در رویداد الکامپ سال ۹۸ و با معرفی اولین محصول این خانواده با نام تب ۱۰۰ به اولین ایستگاه خود رسید.

در ادامه‌ی روند پروژه، نوسانات شدید قیمت ارز، همه‌گیری ویروس کرونا و بحران جهانی کمبود تراشه دست به دست هم دادند تا قیمت محصولات تسکو باکس از مرز یادشده فراتر برود و همین مسئله، دلیل اصلی تسکو برای آغاز کار روی نسخه‌ی اقتصادی‌تر تسکو باکس یا همان تب اکو بود که صفر تا صد آن در داخل کشور و توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده باشد.

توضیحات مهدی محمدی در مورد پروژه تسکو باکس

یکی از مهم‌ترین مزایای تب اکو که تسکو مانور زیادی روی آن می‌دهد، رابط کاربری کاملاً فارسی و بومی‌سازی شده است که بر پایه‌ی اندروید ۱۰ و توسط مهندسان ایرانی توسعه یافته و برای نمایشگرهای بزرگ بهینه شده است تا بتواند تمام امکانات گوشی‌های اندرویدی را در قالب یک اندرویدباکس به کاربران ارائه کند. تسکو وعده می‌دهد که با رابط کاربری تب اکو، امکان اجرای تمام اپلیکیشن‌های اندروید روی نمایشگرهای بزرگ فراهم می‌شود.

در بخش سخت‌افزار، تب اکو از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با هسته‌های Cortex-A53 آرم استفاده می‌کند که در فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده‌ی گرافیکی G31 MP2، حافظه‌ی ذخیره‌سازی با ظرفیت ۱۶ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت از نوع DDR3 تکمیل کننده‌ی مجموعه‌ی سخت‌افزار هستند. تسکو می‌گوید که تب اکو توانسته است در بنچمارک‌ها عملکردی در حد و اندازه‌ی برادر بزرگ‌تر خود یعنی تب ۱۰۰ پلاس از خود نشان دهد.

تب اکو از کدک H265 و همچنین استاندارد HDR 10 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند محتوای 4K را با نرخ فریم بیشینه‌ی ۶۰ فریم‌برثانیه نمایش دهد. امکان اتصال با بلوتوث نسخه‌ی ۴ نیز برای اندروید باکس اقتصادی تسکو در نظر گرفته شده است. تسکو توجه ویژه‌ای به علاقه‌مندان بازی‌های موبایل نیز نشان داده و با در نظر گرفتن امکان اتصال لوازم جانبی مثل ماوس، کیبورد و کنترلر، این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند بازی‌ها را روی نمایشگرهای بزرگ، به بهترین شکل تجربه کنند.

هنوز قیمت و تاریخ عرضه‌ی دقیق تب اکو از سوی تسکو اعلام نشده است، اما با توجه به گفته‌های مدیران مجموعه در نشست خبری رونمایی از محصول، انتظار می‌رود تب اکو با برچسب قیمتی در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان وارد بازار شود. تسکو با همکاری سرویس پخش محتوای فیلیمو، برای خریداران تب اکو اشتراک رایگان سه‌ماهه در نظر گرفته که می‌تواند اندروید باکس تسکو را به گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به فیلم و سریال تبدیل کند. همچنین تسکو اعلام کرده است که در آینده نیز همکاری نزدیک خود را با سرویس‌های VOD ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات