نصب تجهیزات ایرانسل روی باند فرکانسی ۲۳۰۰ برای بهبود اینترنت 4G

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایرانسل اپراتور دوم تلفن‌همراه کشور، تجهیزات خود روی باند فرکانسی ۲۳۰۰ را نصب می‌کند تا به گفته مدیران این شرکت ارائه اینترنت 4G با کیفیت بهتری دراختیار کاربران ایرانسل قرار گیرد.
تبلیغات

به گزارش زومیت، مصوبه ۳۱۶ برای برگزاری مزایده واگذار فرکانس ۲۳۰۰ در راستای افزایش ظرفیت فرکانسی اپراتورهای موبایل ۶ اردیبهشت تصویب شد. در آن زمان اعلام شد که این فرکانس دراختیار اپراتورهای همراه برای توسعه شبکه 4G قرار می‌گیرد. افزایش تقاضای کاربران موبایل پس از همه‌گیری کرونا اپراتورهای تلفن‌ همراه را با مشکل فرکانسی مواجه کرد و همین امر سبب تصویب این مصوبه شد.

براساس مصوبه واگذاری فرکانس ۲۳۰۰ به اپراتورهای همراه، رگولاتوری تنها ۸۰ مگاهرتز از باند ۲۳۰۰ را به مزایده گذاشت تا اپراتورهای موبایل هر کدام براساس نیاز خود بخشی از این باند را به مدت ۱۰ سال دراختیار بگیرند. در مصوبه رگولاتوری آمده است که این مزایده با هدف «توسعه خدمات باندپهن در کشور و ارائه حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت اینترنت پرسرعت» انجام می‌شود. در این مصوبه تأکید شده که تنها ۳ اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) می‌توانند در این مزایده شرکت کنند. در نهایت ۱۶ تیر ماه مزایده واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز برگزار شد و حسین فلاح جوشقانی، رئیس سابق رگولاتوری در توئیتر خود اعلام کرد که پروانه استفاده از این باند فرکانسی برای همراه اول و ایرانسل صادر شد.

براساس مصوبه واگذاری فرکانس ۲۳۰۰ به اپراتورهای همراه، اپراتورهای موبایل هر کدام براساس نیاز خود بخشی از این باند را به مدت ۱۰ سال دراختیار می‌گیرند

عیسی زارع‌پور، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۲۰ بهمن) در مراسم بهره‌برداری لايه باند فركانسی ۲۳۰۰ و توزیع آن به ۱۸۰۰ سايت 4G ايرانسل و افتتاح پروژه توسعه سايت سوييچينگ اصفهان اين اپراتور اعلام کرد که اپراتورها برای توسعه اینترنت خود به پهنای باند نیاز دارند و به‌دنبال آن هستند تا از این امکان بهترین استفاده را ببرند.

براساس توضیحات او، یکی از اقدامات مهمی که انجام و از اواخر سال گذشته کار مطالعات آن آغاز شده و اکنون به مرحله اجرا رسیده توسعه محدوده فرکانسی اپراتورهای است که در اولین گام در فرکانس ۲۳۰۰ دنبال شد. زارع‌پور در این مورد گفت: «امروز شاهد این هستیم که شرکت ایرانسل به‌عنوان اپراتوری که از این محدوده فرکانسی استفاده می‌کند تجهیزات خود را نصب کرده و از آن استفاده کند.» وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که مجموعه تلاش‌هایی که توسط تمام اعضای خانواده بزرگ ارتباطات انجام می‌شود منجر به افزایش رضایتمندی مردم و بهبود تجربه کاربری آن‌ها و لبخند روی لبان مردم شود.

او از اپراتور دیگر یعنی همراه اول هم خواست که آن‌ها نیز به سرعت به سمت بهره‌برداری از این محدوده فرکانسی بروند:

گام‌های اجرایی را با سرعت بیشتر بردارند و ایرانسل برنامه هفت ماهه برای این تعداد سایت را سریع‌تر جلو ببرد تا مشکلات در این مسیر زودتر حل شود. برنامه‌ریزی کنید تمام سایت‌هایی که لازم است تجهیزات با این باند فرکانسی نصب شود تا ۹ ماه آینده مجهز شوند و مردم نتیجه را ببیند.

او با اشاره به راه‌اندازی اولین گام توسعه فیبرنوری در کشور از هفته آینده اعلام کرد: «راهکار دیگر توسعه ارتباطات ثابت است که هفته آینده طرح بزرگ و ملی را آغاز می‌کنیم و چند صد هزار پورت فیبرنوری را در شهرهای مختلف به مردم تحویل می دهیم.» او تأکید کرد که توسعه فیبرنوری و رساندن پوشش ۲۰ میلیون پورت دراین زمینه یک کار بزرگی است که بین ۷-۸ سال طول می‌کشد؛ اما تلاش این است که تا پایان دولت سیزدهم این پروژه به سرانجام برسد. او ابزار امیدواری کرد که مجموعه این تلاش‌ها باعث افزایش کیفیت و سرعت شبکه و پایداری و در نهایت رضایت مردم شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات