تعرفه خدمات شرکت پست سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از ۲ سال و نیم توقف در تعرفه‌های شرکت پست، قرار است این تعرفه‌ها سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند.
تبلیغات

به گزارش زومیت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم سورتینگ (سامانه تفکیک و مرتب‌سازی پستی) شرکت پست اعلام کرد که با اینکه میزان کارهای شرکت پست در زمان کرونا زیاد شده؛ اما درآمد این شرکت کاهش داشته است. او در این زمینه گفت:

۲ سال و نیم است که تعرفه‌ی پست تعییر نکرده درحالی‌که با تورم مواجه بوده‌ایم. در این مدت که من آمده‌ام تلاش شده که تعرفه بازنگری شود. در کمیسیون سازمان تنظیم هم افزایش تعرفه، رقابتی کردن تعرفه را تصویب کردیم. در اوایل سال ۱۴۰۱ افزایش تعرفه اتفاق خواهد افتاد.

عیسی زارع‌پور در مراسم افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات کشور گفت: «من در جریان نقاط قوت، ضعف و مشکلات شرکت ملی پست هستم و تمام تلاشمان بر این است که مشکلات مترفع شوند. امروز فناوری اطلاعات زندگی بشر را دگرگون کرده و همه چیز متاثر از این فناوری است. در این دوره وابستگی بشر به این فناوری کلیدی بیش از گذشته شده است.»

وی تأکید کرد: «با شیوع کرونا تمام کسب‌وکارها تعطیل شدند و فرایندها به سمت غیرحضوری شدن رفت، اما شرکت ملی پست بیش از گذشته به صورت حضوری کار کردند. اگرچه وظایف بقیه کسب‌و‌کارها به واسطه دورکاری کاهش یافت اما کار شرکت ملی پست سه برابر گذشته با سیل مرسولات و بسته‌های پستی روبه‌رو شد.»

زارع‌پور با بیان این‌که همتی که مجموعه پستی کشور در زمان شیوع کرونا به کار بست، قابل تقدیر است، تأکید کرد: «شرکت ملی پست در دوران شیوع کرونا نه‌تنها تعطیل نشد، بلکه بیشتر از گذشته به فعالیت پرداخت و در زمانی که کشور به آن نیاز داشت، توانست نمره قبولی بگیرد.»

به گفته او در دوره جدید مدیریتی شرکت ملی پست که از روز گذشته آغاز شده است، انتظار دارد چشم اندازهایی پست هوشمند در کشور محقق شده و پست ایران به اپراتور پست هوشمند تبدیل شود. براساس توضیحات او لازمه دستیابی به این هدف توجه به سرمایه‌های انسانی و حفظ اعتماد مردم به این نماد ملی است:‌ «در حکم مدیرعامل شرکت ملی پست ذکر کرده‌ام که باید برای بالا بردن کیفیت معاش کارمندان تلاش کرد.»

او تأکید کرد که شرکت ملی پست باید به پشتوانه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل شود. به باور زارع‌پور برای دستیابی به این هدف، نیاز است از زمان قبول مرسوله تا توزیع آن، از فناوری‌های روز استفاده کرده و کار مردم و کارمندان را کاهش دهیم تا آن‌ها طعم شیرین فناوری را بچشند.

زارع‌پور در ادامه گفت:

تفکیک هوشمند پست که بزرگ‌ترین مرکز آن را امروز در کشور افتتاح کردیم، کمک می‌کند به این چشم‌انداز دست پیدا کنیم. انتظار من این است با ارتقای سطح کیفی خدمات پست، رضایت‌مندی مردم از این مجموعه افزایش پیدا کند تا لبخند رضایت را بر لب‌های مردم ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: «با بهینه‌سازی، افزایش بهره‌وری و استفاده بهتر از فناوری می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و مشکلات شرکت ملی پست را حل کرد. سختی کار موزعین را پیگیری کرده و آن را در کمیسیون اجتماعی دولت الکترونیکی مطرح کردیم اما با آن موافقت نشد. من مجدد این مسئله را پیگیری می‌کنیم. درست است که وزارت ارتباطات از فیبرهای دریایی زیر آب گرفته تا مدارهای بالای 36 هزار کیلومتر دارای مشغله است، اما در کنار این‌ها هیچکاه مشکلات پست کشور را فراموش نخواهیم کرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات